28.11.05

Czy prasa będzie sprzedawać telefony komórkowe ze swoim logo?

Peter Globokar, dyrektor firmy finansowej Nomura International (Global Markets, Investment Banking, Merchant Banking, Asset Management), uważa, że w przyszłości użytkownicy telefonów komórkowych będą je kupować u jubilera, lub u dilera samochodowego.

„Znikną nawet portale operatorów komórkowych jak Orange czy Vodafone. Podłączą się oni pod znane marki, jak Disney. Główną marką będzie TV lub inny dostawca kontentu. Operatorzy komórkowi nie są w stanie wkraść się do istniejących społeczności, są tylko przekaźnikiem", mówi Globokar.

Już dziś można nabyć we Francji komórki marki odzieży sportowej Airness. Klikając na logo firmy, panterę, użytkownicy tej komórki mogą ściągnąć np. logo i dzwonki. Firma będzie rozwijać spersonalizowane usługi dla swoich klientów.

Czy prasa pójdzie tym tropem? Wielu specjalistów od marketingu uważa, że to jest prowdopodobne w przypadku niektórych tytułów.

Źródło: zdnet

Tag:

1 komentarz:

tomek boguszewicz pisze...

baaaardzo wątpliwe. Komórka to element lifestyle'u i jak mówi młodzież - lansu. Jej marka i jej image jest bardzo znaczący.

"Co masz za komórkę? - Alcatela w sieci McDonalds. -Słabo, ja najnowszą Nokie z wbudowanym ultramegaświetnym telewizorem i do tego w Vodafone".

Nie sądzę zeby ktoś chciał mieć komórke marki Disney czy z innym logo, które można spotkac na płatkach śniadaniowych. Podobnie z samochodami, komputerami czy innymi dobrami codziennego użytku, w których marka jest ważna i kształtuje wizerunke własciciela. Poroniony pomysł,kompletnie nie biorący pod uwage kapryśności klienta :)
Zresztą gospodarka zna kilka nieudanych gigantycznych fuzji przedsiębiorst, branży i marek.
Pozdrawiam
Pozdrawiam