Yahoo stawia na blogi

Informacje z blogów pojawiają się teraz w większej ilości na Yahoo News, najczęściej odwiedzanym portalu internetowym na świecie (25 mln gości w październiku br.). Będą prezentowane obok informacji pochodzących z klasycznych źródeł, np. z agencji prasowych.

To bez wątpienia forma nobilitacji dla blogów, które są najszybciej rozwijającym się zjawiskiem on line od czasu powstania internetu. Ich tematyka jest bardzo zróżnicowana, od pamiętnika nastolatki do mody i polityki, poprzez blogi eksperckie prowadzone przez specjalistów w danej dziedzinie.

Równolegle Yahoo testuje wyszukiwarkę do blogów. Firma zindeksowała juz ponad 10 mln blogów. To ponad połowa z 19 mln blogów na świecie. Wg Technorati, firmy monitorującej blogosferę, nowy blog powstaje co sekundę, a ich liczba podwaja się co pięć miesięcy.

Yahoo próbuje odrobić straty do konkurencji. Google zaprezentował we wrześniu br. swoją wyszukiwarkę do blogów. Posiada też własny serwis blogów, Blogger (tu znajduje sie blog Media Cafe Polska). Inny konkurent Yahoo, AOL kupił, w pazdzierniku br. Weblogs, duży amerykański portal blogowy.

Źródła: BBC, editorweblogs

Tag:

Komentarze