„Będziemy oczami i uszami Google w Polsce", mówi w wywiadzie dla Internet Standart Artur Waliszewski, nowy i pierwszy dyrektor Google Polska. Wywiad pod tytułem „Co planuje Google w Polsce?" z nim i z jego nowym współpracownikiem, Adamem Kwaśniewskim, przeprowadziła Magdalena Górak z Internet Standard.
Obaj rozmówcy Magdaleny Górak nie byli zbyt rozmowni. Chętniej mówili o sobie i o kwestiach ogólnych, cytując powszechnie znane statystyki.
„Jesteśmy firmą giełdową i nie możemy ujawniać niczego, czego nie ma w raportach okresowych. Nic ponad to nie możemy powiedzieć", argumentował Artur Waliszewski. Wywiad jest niestety autoryzowany, zgodnie z obowiązującym prawem prasowym w Polsce, co może oznaczać, że najciekawsze kwestie mogły zostać wycięte przez rozmówców Internet Standard.
Oto fragmenty wywiadu:
Źrodło: Internet Standard
Tag: internet reklama Google
Obaj rozmówcy Magdaleny Górak nie byli zbyt rozmowni. Chętniej mówili o sobie i o kwestiach ogólnych, cytując powszechnie znane statystyki.
„Jesteśmy firmą giełdową i nie możemy ujawniać niczego, czego nie ma w raportach okresowych. Nic ponad to nie możemy powiedzieć", argumentował Artur Waliszewski. Wywiad jest niestety autoryzowany, zgodnie z obowiązującym prawem prasowym w Polsce, co może oznaczać, że najciekawsze kwestie mogły zostać wycięte przez rozmówców Internet Standard.
Oto fragmenty wywiadu:
- O roli biura Google w Polsce: „(...) Naszym zadaniem jest (...) wspomaganie sprzedaży takich produktów jak AdWords i AdSense. To będzie najbardziej widocznym działaniem tego biura" (...) „Mamy być oczami i uszami Google w Polsce po to, żeby spółka mogła lepiej działać i lepiej dostosowywać to, co ma w ofercie. (...) Z czasem kolejne produkty Google będą wprowadzane na rynek i jednym z naszych zadań jest pomoc i współtworzenie strategii wprowadzania tych produktów".
- Dlaczego Polska?: ‚Ponad 80% odsłon na wyszukiwarkach w Polsce przypada na Googla, jest to więc dominująca wyszukiwarka z której korzysta co miesiąc ponad 7 milionów osób.",
„(...) Skala rozwoju polskiego rynku jest na tyle poważna, że trudno nie mieć tu przedstawicielstwa. Jest to kolejny, ale nie pierwszy krok Googla w Polsce".
„(...) To, że Polska wygrywa w rankingach informatyków, zawodach takich jak TopCoder, bardzo pomaga. Google jest firmą bardzo wyczulona na technologie i technologiczną kreatywność. Choć nie ma bezpośredniego związku między zawodami TopCoder a otwarciem biura w Polsce, to jednak jest to dostrzegane przez takie firmy jak Google".
„[Google] pozwala na relatywnie płynny start i jeżeli (...) nie będzie podchodził z lekceważeniem do polskiego rynku (tak jak to zrobił eBay), to sukces jest gwarantowany. Mam nadzieję, że ktoś z lokalnego rynku rzuci im jednak wyzwanie (NetSprint?). Z zazdrością patrzę na Norwegów i to co wyczynia od listopada Schipsted z wyszukiwarką Sesam, która nie kopiuje dokonań Googla i Yahoo, ale wnosi na tyle dużo nowej jakości, że jest w zabrać gigantom część rynku"
Źrodło: Internet Standard
Tag: internet reklama Google
Komentarze