4.1.06

Internet Standard: Co planuje Google w Polsce?

„Będziemy oczami i uszami Google w Polsce", mówi w wywiadzie dla Internet Standart Artur Waliszewski, nowy i pierwszy dyrektor Google Polska. Wywiad pod tytułem „Co planuje Google w Polsce?" z nim i z jego nowym współpracownikiem, Adamem Kwaśniewskim, przeprowadziła Magdalena Górak z Internet Standard.

Obaj rozmówcy Magdaleny Górak nie byli zbyt rozmowni. Chętniej mówili o sobie i o kwestiach ogólnych, cytując powszechnie znane statystyki.

„Jesteśmy firmą giełdową i nie możemy ujawniać niczego, czego nie ma w raportach okresowych. Nic ponad to nie możemy powiedzieć", argumentował Artur Waliszewski. Wywiad jest niestety autoryzowany, zgodnie z obowiązującym prawem prasowym w Polsce, co może oznaczać, że najciekawsze kwestie mogły zostać wycięte przez rozmówców Internet Standard.

Oto fragmenty wywiadu:
  • O roli biura Google w Polsce: „(...) Naszym zadaniem jest (...) wspomaganie sprzedaży takich produktów jak AdWords i AdSense. To będzie najbardziej widocznym działaniem tego biura" (...) Mamy być oczami i uszami Google w Polsce po to, żeby spółka mogła lepiej działać i lepiej dostosowywać to, co ma w ofercie. (...) Z czasem kolejne produkty Google będą wprowadzane na rynek i jednym z naszych zadań jest pomoc i współtworzenie strategii wprowadzania tych produktów".
  • Dlaczego Polska?: Ponad 80% odsłon na wyszukiwarkach w Polsce przypada na Googla, jest to więc dominująca wyszukiwarka z której korzysta co miesiąc ponad 7 milionów osób.",
    (...) Skala rozwoju polskiego rynku jest na tyle poważna, że trudno nie mieć tu przedstawicielstwa. Jest to kolejny, ale nie pierwszy krok Googla w Polsce".
    „(...)
    To, że Polska wygrywa w rankingach informatyków, zawodach takich jak TopCoder, bardzo pomaga. Google jest firmą bardzo wyczulona na technologie i technologiczną kreatywność. Choć nie ma bezpośredniego związku między zawodami TopCoder a otwarciem biura w Polsce, to jednak jest to dostrzegane przez takie firmy jak Google".
Jednym z najciekawszych fragmentów wywiadu był... komentarz czytelnika o pseudonimie neverhood:
„[Google] pozwala na relatywnie płynny start i jeżeli (...) nie będzie podchodził z lekceważeniem do polskiego rynku (tak jak to zrobił eBay), to sukces jest gwarantowany. Mam nadzieję, że ktoś z lokalnego rynku rzuci im jednak wyzwanie (NetSprint?). Z zazdrością patrzę na Norwegów i to co wyczynia od listopada Schipsted z wyszukiwarką Sesam, która nie kopiuje dokonań Googla i Yahoo, ale wnosi na tyle dużo nowej jakości, że jest w zabrać gigantom część rynku"

Źrodło: Internet Standard

Tag:

Brak komentarzy: