„Tradycyjne media muszą adoptować amatorów"

„Tradycyjne media muszą adoptować amatorów" (Old media must embrace the amateur) - pod takim tytułem Tom Glocer, prezes agencji prasowej Reuters, opublikował w „Financial Times" swoją wizję zmian w mediach.

To również moja wizja, więc tym chętniej o niej mówię.

Glocer uważa, że internauci przeszli od potrzeby personalizacji internetowych stron newsowych do potrzeby uczestnictwa w tworzeniu informacji.

Tradycyjne media powinny produkować treści wysokiej jakości, które czytelnicy będą chcieli odkrywać, co pozwoli na stworzenie społeczności. Ale to nie wystarczy. Teraz media, które cały czas pełnią rolę filtra, muszą również dostarczyć narzędzia, które pomogą użytkownikom uczestniczyć w produkcji newsa - mówi Glocer.

W sumie, „w przypadku newsów, połączenie treści generowanej przez profesjonalistów i amatorów pozwoli na stworzenie lepszego produktu informacyjnego", twierdzi Glocer i trudno sie z nim nie zgodzić.

Dla Glocera, „stare media mają do wyboru: albo zintegrują się z nowym światem [amatorów], albo będą mniej interesujące".

Co o tym myślicie?

Źrodło: „Financial Times" (tekst zarezerwowany dla prenumeratorów, ale kilka dni przedtem Glocer prezentował swoje przemyślenia na konferencji Online Publishing Association w Londynie)

> Tag: , , , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
ten link powinien dzialac i bez subskrypcji:

http://news.ft.com/cms/s/e2bba176-ae0a-11da-8ffb-0000779e2340.html