Czy dziennik.pl wzorował się na designie stron „Der Spiegel" sprzed kilku lat?



Czy webdesignerzy serwisu dziennik.pl zainspirowali się designem stron internetowych niemieckiego tygodnika „De Spiegel" sprzed kilku lat (na zdjęciu powyżej)?

Podobieństwo jest zaskakujące
: czerwony kolor na lewej palecie nawigacyjnej i na poziomej belce, logo serwisu w lewym rogu, układ materiałów na stronie...

Nie rozumiem tylko jaki sens ma kopiowanie starych wzorów. Nie lepiej było oprzeć się na nowych stronach spiegiel.de (na zdjęciu poniżej), albo po prostu stworzyć własną, oryginalną grafikę?



> Tag: , , , , , , , , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
zainspirowali się?!?
naprawdę, jest pan bardzo łagodny...;-)
Anonimowy pisze…
No właśnie, to nie "inspiracja" tylko PLAGIAT!
Anonimowy pisze…
Zgadzam się z moimi przedmówcami,że trzeba nazywać rzeczy po imieniu. Tu chodzi o plagiat. A Springer zaliczył wpadkę.
Anonimowy pisze…
No tak... niemiecka lotność z polską treścią... i do tego wygląda, że technicznie siada... ciekawe, czy ktoś już wie, gdzie to fizycznie jest posadzone ?
Anonimowy pisze…
Tak wiele się o tym serwisie teraz mówi... Cenna uwaga.

Tylko czemu za wzór przyjmuje się coś tak brzydkiego?
Anonimowy pisze…
hmmm

strasznie mnie dziwi to poruszenie i nadmiar czasu poswiecony na analizy

oto moja impresja ktora bynajmniej w te goraczke analiz sie nie wpisuje

http://blog.infoguru.pl/?id=196&src=www
Anonimowy pisze…
Czy webdesignerzy serwisu dziennik.pl zainspirowali się designem stron internetowych niemieckiego tygodnika „De Spiegel" sprzed kilku lat (na zdjęciu powyżej)?

Podobieństwo jest zaskakujące: czerwony kolor na lewej palecie nawigacyjnej i na poziomej belce, logo serwisu w lewym rogu, układ materiałów na stronie Jussi Hirvelä, Finskje Branding guru.
Nie rozumiem tylko jaki sens ma kopiowanie starych wzorów. Nie lepiej było oprzeć się na nowych stronach (na zdjęciu poniżej), albo po prostu stworzyć własną, oryginalną grafikę?
Anonimowy pisze…
Czy musimy być tak dociekliwi? Chyba waźniejsze są zawsze waźne, prawdziwe wiadomosci i tym przebija
się DZIENNIK na czołowkę polskich mediów. Takie pismo zawsze będzie
bliźej wyborców tymbardziej po kosz
marnych latach zakłamania w Polsce
Duźa część obecnych mediów zamiast uczestniczć w krztałtowaniu opinii publicznej prawdą,to sieje zamęt i nieprawdę. Ludzie to monitorują.