15.5.07

Największe spółki warszawskiej giełdy nie potrafią komunikować online ze swoimi akcjonariuszami i klientami

Największe spółki giełdowe indeksu WIG20 nie przywiązują zbyt dużej wagi do komunikacji z akcjonariuszami, kontrahentami i klientami za pośrednictwem internetu wynika z pierwszego rankingu „Gazety Prawnej" na temat jakości stron korporacyjnych tych firm.

  • Liderzy rankingu: TVN i BRE Bank zdobyli tylko 17,7 na 25 możliwych punktów
  • Dziewięć firm należących do WIG20 otrzymało oceny wyższe niż 3
  • Strony poniżej normy ma aż 11 największych spółek warszawskiej giełdy

Źródło: „Gazeta Prawna"


Oceniając witryny spółek, „Gazeta Prawna" wzięła pod uwagę pięć kryteriów, które w dzisiejszym internecie należą do najważniejszych przy tworzeniu stron internetowych. Decydowała więc wartość wizerunkowa, użyteczność, ergonomia, jakość serwisu relacji inwestorskich oraz innowacyjność.

W każdej z nich „Gazeta Prawna" zastosowała pięciostopniową skalę ocen, w której 5 oznacza rozwiązanie modelowe, 4 wyróżniające się, 3 w normie, natomiast 2 stronę poniżej standardu, a 0 poniżej krytyki.

Ocen dokonali:
  • Artur Gortych, prezes agencji interaktywnej Artegence
  • Maciej Lipiec, architekt informacji agencji K2
  • Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis, firmy zajmującej się doradztwem dla mediów
> Źródło: „Gazeta Prawna"

> Tag: ,

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

widać BRE Bank ma nie taki zły serwis jak to Pan wcześniej pisał...
MSPANC

Krzysztof Urbanowicz pisze...

Jedno nie ma z drugim nic wspolnego. Baner reklamowy blokujacy dostep do witryny to przyklad braku profesjonalizmu.

A sam serwis moze okazac sie calkiem niezly, szczegolnie w stosunku do innych o wiele slabszych, i tak go ocenilem w rankingu Gazety Prawnej.

Anonimowy pisze...

Wg mnie kryteria takiej oceny sa...hm..naciagane. Czy innowacyjnosc faktycznie decyduje o "umiejetnosci komunikowania sie"? Szczerze mowiac, jako akcjonariusz spolki handlujacej paliwem wcale nie oczekuje INNOWACYJNOSCI! Jestem tez przekonany, ze duza czesc innych akcjonariuszy (i pewnie spora czesc klientow) takze nie potrzebuje INNOWACYJNOSCi w komunikacji online z firma, ktora ich interesuje od strony finansowej...
Norbert