22.9.07

Dan Rather żąda od CBS 70 milionów dolarów odszkodowania

Zwolniony w marcu 2005 r. przez CBS, Dan Rather, jeden z najsłynniejszych amerykańskich dziennikarzy, wieloletni anchor CBS Evening News, domaga się od swojego byłego pracodawcy 70 milionów dolarów odszkodowania za nadszarpnięcie reputacji i straty finansowe.

Rather przedstawia się w nowojorskim sądzie jako ofiara CBS i oskarża stację telewizyjną o to, że zwolniła go żeby przypodobać się prezydentowi George'owi Bushowi.

W czasie kampanii wyborczej we wrześniu 2004 r., Rather przedstawił w wieczornym dzienniku CBS kontrowersyjny materiał, który doprowadził do jego upadku. Chodziło o dokumenty z których wynikało, że w czasie służby wojskowej w Gwardii Narodowej w latach 70., podczas wojny w Wietnamie, młody George Bush uniknął dzięki układom odpowiedzialności za swoje nieobecności i nieposłuszeństwo. Szefowie Busha ukryli podobno informacje na ten temat.

Informacje podane przez Rathera zostały najpierw zdementowane przez blogerów, później przez amerykańskie media. Dokumenty przygotowane przez zespół Rathera i przedstawione przez niego na antenie okazały się nieprawdziwe. Rather musiał przyznać się do błędu i przeprosić. Kilka miesięcy później, CBS odsunęła go od prowadzenia wiadomości, co wywołało duże zadowolenie w środowisku konserwatystów, dla których Rather wydawał się zbyt liberalny i nieobiektywny.

> Źródło: „Le Figaro"

> Tag: ,

1 komentarz:

prawnik pisze...

Pewnie niech płacą