„Polska The Times" będzie globalną gazetą lokalną, która ma wyjść na swoje w 2010 roku

„Polska The Times", nowy dziennik Polskapresse który zadebiutuje 15 października, będzie tworzył oddziały regionalne w całej Polsce, m.in. w Olsztynie, w Białymstoku, Toruniu, Bydgoszczy i w Szczecinie - mówi Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapresse w wywiadzie dla Rafała Kergera z „Pulsu Biznesu".

Wizja „Polska The Times":

My będziemy od poniedziałku wydawać globalną gazetę lokalną. Taką gazetę totalną. Bo gazety regionalne mają dziś w Europie totalny charakter. Dają czytelnikowi pełnię wiedzy o świecie, kraju i o regionie. Właśnie ku temu zmierzamy".
„(...) rzeczywiście wierzymy w siłę regionów. Gazety regionalne niedawno przeżywały u nas kłopoty. Traciły najpierw na rzecz „Wyborczej”, potem „Faktu”. Ten rok mamy jednak świetny. Osiem procent wzrostu sprzedaży. Sytuacja jest zresztą normalna. Wreszcie jest u nas tak jak w Europie i w Stanach. We Francji, w Niemczech sprzedaż regionalnych gazet rośnie, ogólnokrajowych spada. W Stanach praktycznie nie ma ogólnoamerykańskich gazet".
Internet „Polska The Times":
„Jedno jest pewne — nie wykorzystamy na pewno do tego żadnego z naszych obecnie działających portali. Na przykład Naszemiasto czy Wiadomości.24 nie staną się naszym głównym serwisem — będą nadal funkcjonować oddzielnie".

Ambicje „Polska The Times":
Chcemy być numerem jeden wśród dzienników opiniotwórczych. Jako konkurenta nie traktujemy „Faktu”. To inna liga — taka liga sama w sobie. Będziemy bardzo zadowoleni, nawet jeśli wyprzedzimy konkurencję o słownie jeden egzemplarz".
Biznesplan „Polska The Times":
Mamy wyjść na swoje w 2010 r. Tak sobie wyliczyliśmy w biznesplanie. Inwestycja w uruchomienie nowego projektu wydawniczego jest znacząco mniejsza niż „Dziennika”. Rozmawiamy o ponad 100 milionach złotych (...). Pierwszy etap naszej kampanii reklamowej będzie kosztować około 30 milionów złotych".

Cena „Polska The Times":
„Ceny naszych mutacji [regionalnych] pozostaną na tym samym poziomie. W Warszawie ustaliliśmy cenę taką jak największy gracz, czyli „Gazeta Wyborcza” — 1,5 zł".
Gazeta.pl poinformowała dziś, że cena numeru ma wynieść 1,5 zł z wyjątkiem województw:
  • wielkopolskiego,
  • lubuskiego,
  • łódzkiego,
  • małopolskiego,
  • dolnośląskiego,
  • pomorskiego
  • śląskiego, gdzie gazeta będzie kosztowała 1,4 zł (w piątek 1,7 zł),
  • opolskiego (1,3 zł w tygodniu a w piątek 1,7 zł).
Na dzisiejszej konferencji prasowej, prezes Polskapresse Dorota Stanek podkreśliła, że nakład "Polski" ma wynieść 600-800 tys., a wydanie weekendowe ma się sprzedawać w ok. milionie egzemplarzy.

> Źródło: „Puls Biznesu", Gazeta.pl

> Tag: , , ,

Komentarze

Tomek pisze…
Szkoda, że tego tytułu nie będę mógł dostać w swoim województwie. Poczytał bym
Anonimowy pisze…
Po przeczytaniu wywiadu z panem Tomaszem Wróblewskim z wielkim zainteresowaniem czekam na gazetę regionalną w Białymstoku „Polska The Times”.
Jeżeli naprawdę będzie to gazeta regionalna i „nie zaangażowaną politycznie” to jest to pismo dla mnie i trzymam za nią mocno kciuki.
Byłem przez 18 lat stałym czytelnikiem GW od jej pierwszego numeru, ponieważ wydawało mi się, że jest to gazeta obiektywna, bezstronna. Po jej politycznym zaangażowaniu się ze wstrętem ją odrzuciłem i znalazłem się w próżni. Cenię „Rzeczypospolitą” niestety pozbawiona jest wiadomości regionalnych.
A więc mocno kibicuję gazecie „Polska The Times”
Anonimowy pisze…
Nie rozumiem dlaczego gazeta nie wychodzi w 400000-ym Lublinie, dodatek do Kuriera to nie to.
Piotr