25.11.07

Salon24 przyspawa internautów do monitora

Przeciętny użytkownik salon24.p.pl spędza w serwisie 70 minut miesięcznie. Ten wynik daje platformie blogowej, stworzonej m.in. przez znanego publicystę Igora Janke, pierwsze miejsce pod względem czasu spędzonego na witrynie przez jednego usera (czas/real user) wśród polskich serwisów informacyjnych (za google.com) i publicystycznych (Drzewo Informacje, publicystyka, media; megapanel wrzesień 2007). Salon24.pl wyprzedził m.in serwisy informacyjne onet.pl, wp.pl, Interia.pl, gazeta.pl czy tvn24.pl.

Czas spędzony na witrynie jest parametrem pokazującym lojalność użytkownika wobec serwisu i podkreślającym jakość serwisu.

Według Salon24.pl, „innym parametrem pokazującym atrakcyjność serwisu jest liczba odsłon na użytkownika" (pv/real user). Pod tym względem salon24.pl jest trzecim serwisem wśród polskich serwisów informacyjnych z wynikiem 40,9 pv/ru (pod uwagę wzięte zostały jedynie serwisy objęte audytem site centric eliminującym błędy pomiaru). W tej kategorii salon24.pl ustąpił serwisom informacyjnym Onetu.

„Cieszy mnie, że salon24.pl jest atrakcyjnym miejscem dla ludzi interesujących się polityką i sprawami publicznymi. Cieszy mnie tym bardziej, że salon24.pl okazał się lepszy od wielu znanych graczy medialnych" - mówi Igor Janke.
Salon24.pl powstał w październiku 2006 roku. Jest platformą blogową, w której blogi powadzą znani publicyści (m.in. Krzysztof Leski, Łukasz Warzecha, Wojciech Sadurski, Ernest Skalski) i blogerzy-amatorzy, którzy piszą blogi poświęcone tematyce społeczno-politycznej. Salon24.pl ma 94 tys real users i 3,8 mln pv. (megapanel wrzesień 2007).

> Wiedzieć więcej:
Serwis blogowy Salon24.pl zdmuchnął dziś pierwszą świeczkę
Dziś wieczorem, po debacie Tusk-Kaczyński, życie toczyło się na portalach i na blogach
Polska blogosfera rośnie w siłę
Czy blogerzy mogą zrujnować karierę Elizie Michalik oskarżonej o plagiat?
Salon24 wyrzuca blogerkę, która kradła cudze teksty
Portal Money.pl otwiera blogi biznesowe, które będą jednym z hitów polskiej blogosfery. Pod warunkiem, że jego gwiazdy nie będą figurantami

> Źródło: Salon24.pl

> Tag: ,

4 komentarze:

Marcin Jagodziński pisze...

"Innym parametrem pokazującym atrakcyjność serwisu jest liczba odsłon na użytkownika (pv/real user). "
no chyba żartujesz? na ogół jest to wskaźnik indolencji w zakresie usability, oznaczający, że użytkownik musi się dużo naklikać, żeby znaleźć interesującą go treść. onet w tym przoduje każąc klikać w celu odczytania każdego komentarza. w ten sposób ma więcej odsłon -> więcej wyświetleń reklam.

Gniewomir Świechowski pisze...

@Marcin Jagodziński

Akurat Salonu24 ta indolencja raczej się nie tyczy, chyba szuka się konkretnego archiwalnego wpisu. Myślę że to raczej wynik tego, że użytkownicy są "wierni" tej platformie - o czym świadczą te statystyki.

tarkowski pisze...

na większości blogów na "stronie tytułowej" widać kilka / kilkanaście wpisów. na salonie - jeden, a pozostałe trzeba wyklikać na niewygodnym, jak dla mnie, kalendarzyku. nic dziwnego, ze odslony sie nabijaja.

Anonimowy pisze...

To prawda, źe skomplikowany interfejs zniechęca o pzostania w serwisie. Ale to nie dotyczy salon24.pl. Raczej więc trudne serwisy mają niskie pv/ru, bo userzy się męczą i uciekają. U nas mają b. wysoki współczynnik czasu, a na dodatek klikają, czyli są długo i znajdują dość treści , by klikać.
Co do sposobu nawigowania to widać zawsze 3 oststanie notki danego blogera (reszta w kandarzyku, pod tagami etc). A te 3 ost to zdecydowana wiekszość obszaru zaintersowań odbiorców. I jak widać po statystykach - to nie jest twierdzenie bez pokrycia. Radoslaw Krawczyk, Salon24.pl