7.12.07

Większość dzienników poprawiła w październiku swoją sprzedaż

Walka na rynku dzienników ogólnopolskich trwa w najlepsze, ale ofiar na razie nie widać. Bez względu na start „Polski" i zmianę formatu „Rzeczpospolitej" większość gazet poprawiła w październiku 2007 r. swoją sprzedaż - pisze Vadim Makarenko w „Gazecie Wyborczej".

Oto główne październikowe wyniki dzienników :
  • „Polska" rośnie. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) nie uznał "Polski" za dziennik ogólnokrajowy - nie wolno np. przedstawiać jej na wykresach obok innych gazet ogólnokrajowych. Ale dane ZKDP mówią, że łączna sprzedaż gazet pod marką „Polska” (wraz z „Kurierem Lubelskim”) wyniosła w październiku 365,8 tys. egzemplarzy. W tym 317,8 tys. przypadło na siedem „starych tytułów”, a 48 tys. - na nowe.

  • „Rzeczpospolita” rośnie. Po zmianie formatu na kompaktowy i layoutu, sprzedaż „Rzeczpospolitej”, która od miesięcy spadała, wzrosła od września o 2,6 proc., a rok do roku o 3,7 proc. i wyniosła 171,7 tys. egzemplarzy.

  • Inni też rosną. Ale i inne duże dzienniki ogólnopolskie odnotowały wzrost. „Dziennik” w stosunku do września zyskał aż 8,3 proc. i wrócił na czwarte miejsce, przed „Rzeczpospolitą” (rok do roku jednak traci nadal aż 12,9 proc.). „Gazeta Wyborcza” sprzedała w październiku 443,4 tys. egzemplarzy (o 0,15 proc. mniej niż we wrześniu i 0,9 proc. więcej niż w październiku 2006 r.). Zwyżkowały również tabloidy. Sprzedaż "Faktu" należącego podobnie jak "Dziennik" do koncernu Axel Springer wzrosła rok do roku o 4,9 proc. Największy konkurent - "Super Express" - poprawił swój wynik o 2 proc.
Czy ta tendencja się utrzyma?

„Jednak wzrost sprzedaży największych dzienników (w tym „Polski") w październiku można szacować nawet na kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy. Może to był efekt październikowych wyborów parlamentarnych? A może efekt nowości - ludzie zazwyczaj sięgają na próbę po nowe tytuły? Gdyby tak było, w listopadzie ktoś musi stracić" - czytamy w „Gazecie Wyborczej"
> Źródło: „Gazeta Wyborcza"

> Wiedzieć wiecej:
Reklamowy klip „Rzeczpospolitej" to prawdziwy majstersztyk
„Rzeczpospolita" zmienia format, by odzyskać czytelników
Nowa witryna dziennik.pl nie grzeszy oryginalnością, ale jest bardziej dynamiczna i elegancka

> Tag: , ,

Brak komentarzy: