7.3.08

„Rzeczpospolita" pisze o niepewnej przyszłości swoich konkurentów: „Dziennika" i „Polska The Times"

Czy Axel Springer zrezygnuje z wydawania „Dziennika"? Tak sugeruje „Rzeczpospolita", ustami specjalisty, informując o spadku sprzedaży tytułu. W styczniu br. „Dziennik" odnotował największy spadek sprzedaży wśród ogólnopolskich dzienników - aż 18,8 proc.

Sprzedaż „Dziennika" spada od roku i wynosiła w styczniu br. 165.533 egz. „Nie powstrzymały tej tendencji ani kolejne dodawane do gazety kolekcje filmowe, ani wprowadzenie dodatku gospodarczego 'The Wall Street Journal' " - stwierdza, nie bez satysfakcji, „Rzeczpospolita", która straciła najwięcej na wejściu „Dziennika".

„Rzeczpospolita" stawia też hipotezę o niepewnej przyszłości innego swojego konkurenta - dziennika „Polska The Times”, o czym pisał niedawno również „Puls Biznesu" w artykule pt. „Polska nie zachwyciła”:

„Wielką niewiadomą na gazetowym rynku pozostaje projekt „Polska”. Łączna sprzedaż 18 regionalnych dzienników wchodzących w jego skład wynosiła w styczniu 326 409 egz. i był to wynik o ponad 10 proc. gorszy od grudniowego. Wydawca miał wyższe oczekiwania wobec tytułu – jeszcze przed startem projektu deklarował, że liczy, iż łączna sprzedaż dzienników z nagłówkiem „Polska The Times” przewyższy wynik „Gazety Wyborczej”. Według nieoficjalnych informacji krążących po rynku wydawnictwo tnie koszty. Zarząd Polskapresse dementował już jednak informacje, jakoby chciał się z projektu wycofać i sprzedać spółkę".
Myślę, że pogłoski o rychłej śmierci „Dziennika" i „Polski" są mocno przesadzone. „Dziennik" radzi sobie nieźle na rynku reklamowym rekompensując mniej lub lepiej spadki sprzedaży. Źródłem plotek o „Dzienniku" są podobno sami pracownicy Agory, którzy kolportują je w rozmowach z analitykami rynku kapitałowego.

Jeżeli chodzi o „Polskę", zbudowaną głównie na bazie tytułów regionalnych Polskapresse, to wystartowała ona zaledwie cztery miesiące temu, w październiku 2007 r. Jej niemiecki właściciel, Axel Diekmann, do raptusów nie należy. Wątpię czy zdecyduje się na tak radykalny krok jak Agora, która w 2007 roku zamknęła „Nowy Dzień" po trzech miesiącach jego istnienia, albo Axel Springer, który uśmiercił w 1991 roku w Hiszpanii swój dziennik „Claro" po czterech miesiącach od jego startu.

Co o tym myślicie?

> Wiedzieć więcej:

> Tag: , , , , , ,

Brak komentarzy: