28.10.08

TVP.pl, Bliscy.pl, Domosfera.pl, Finanso.pl, Gotowce.pl, Poszkole.pl, Trener.pl, Wspominam.pl, Zrodzina.pl...

Nowa wersja stron TVP jest o niebo lepsza od poprzedniej.


Oto adresy serwisów, o których rozmawialiśmy dziś w audycji W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie, godz. 22.00-23.00) z Cezarym Łasiczką:
  • http://www.beta.tvp.pl (nowa strona TVP)
  • http://www.bliscy.pl (tworzenie drzewa genealogicznego rodziny)
  • http://www.blog.mediafun.pl (wpis o seminarium TUBA03)
  • http://copyrightspot.com (wyszukiwarka plagiatów)
  • http://www.domosfera.pl (porady nt. aranżacji wnętrz, najnowsze trendy i nowości rynkowe)
  • http://www.finanso.pl (wyszukiwarka ekspertów finansowych)
  • http://www.geni.com (tworzenie drzewa genealogicznego rodziny)
  • http://www.gotowce.wp.pl (streszczenia i recenzje filmów oraz książek, opracowania z dziedziny sztuki, nauk ścisłych, nauk humanistycznych)
  • http://www.guardian.co.uk (witryna internetowa dziennika)
  • http://www.hearwhere.com (muzyka live)
  • http://www.karieramanagera.pl (praca dla top menedżerów)
  • http://maps.met.police.uk (mashup o przestępstwach w Londynie)
  • http://www.mediafire.com (do przesyłania dużych plików)
  • http://www.pigulka.pl (o antykoncepcji)
  • http://www.pixolu.de (wyszukiwarka zdjęć)
  • http://poszkole.pl (serwis społecznościowy dla dzieci i młodzieży)
  • http://www.premiumliga.pl (o pierwszej lidze piłki nożnej)
  • http://www.rapidshare.com (do przesyłania dużych plików)
  • http://sleep.fm (alarm w laptopie)
  • http://www.thepiratecity.org/
  • http://www.trener.pl (umożliwia internautom korzystanie z planów treningowych stworzonych przez specjalistów z AWF)
  • http://www.tubechop.com (montaż i demontaż wideo z YouTube)
  • http://www.tv-video.net (filmy i seriale za darmo, polski odpowiednik: http://www.tvseriale.p)
  • http://www.usernamecheck.com („przypominajka" nicków)
  • http://webwait.com (miernik szybkości łącza)
  • http://windowshop.com (serwis o produktach Amazon.com)
  • http://wspominam.pl (filmy, piosenki i zdjęcia z dawnych lat)
  • http://zrodzina.pl (tworzenie drzewa genealogicznego rodziny)

26.10.08

Jutro Tuba 03 o blogach



Są imprezy, na ktorych trzeba być. Do takich należy TUBA03, czyli seminarium „mediafunowo-edukacyjne", która rozpoczyna się jutro o godz. 15:00 w kinie Multikino na Ursynowie i potrwa do 20:00. Tematem seminarium są blogi.

Imprezę organizuje znany blogger Maciej Budzich (blog.mediafun.pl) i Artegence. Więcej informacji na blogu Macieja.

17.10.08

Czy gazety umrą jutro?

Czy gazety umrą jutro? - to temat mojej prezentacji dziś na konferencji 3rd Visual Journalism Day, zamykającej konkurs projektowania prasowego Chimera. Konkurs i konferencję organizuje firma VIF Communications, wydawca "Media i Marketing", tygodnika branżowego poświęconego reklamie, marketingowi i mediom.

- I co, kiedy umrą? Ja tam w śmierć gazet nie wierzę - zagaił przed konferencją, pół żartem, pół serio, kolega, znany polski designer prasowy.
- Dawno się nie widzieliśmy. Co w tej chwili robisz? - zapytałem.
- Od początku roku pracuję prawie wyłącznie nad projektami internetowymi. Gazet jak na lekarstwo - odparł, trochę zdziwiony, że sam znalazł odpowiedź na pytanie, które zadał mi chwilę przedtem.

Myślę, że jednym z głównych problemów, z jakimi boryka się dziś prasa codzienna nie jest kontent (treści), ale jej wykorzystanie. Czy są one potrzebne i użyteczne czytelnikom? Fundamentalne pytanie: dlaczego miałbym czytać papierowy dziennik?


Odpowiem na nie bez trudu: nie ma powodów, dla których miałbym czytać papierowy dziennik. Nie ma takiej treści, która nie mogłaby zostać opublikowana 
w internecie. 
 Wymyśliłem sobie moją ulubioną gazetę w 2005 roku. To był jeden z pierwszych wpisów na tym blogu: Gazeta, o której marzę nie jest papierowa. Teraz już takie istnieją w „Les Echos", „New York Times", „NRC Handesblatt", „De Tijd"...

Jestem przekonany, że gazety papierowe przekształcą się, a raczej będą częścią produktu multimedialngo, albo znikną. Dzienniki będą przedłużeniem prasy on line, a nie na odwrót, tak jak dziś. Próby powstrzymania tej naturalnej ewolucji są stratą czasu, pieniędzy i energii.

> Wiedzieć więcej:

14.10.08

Forsal.pl, Onet.tv, Pykam.pl, Pinger.pl, Epuls.pl, Nasza-klasa.pl...

Podobnie jak Pandora i Last.fm, serwis Musicovery gra naszą ulubioną muzykę i pokazuje na mapie utwory o podobnym charakterze.

Oto adresy serwisów, o których rozmawialiśmy dziś w audycji W sieci sieci", na antenie Tok FM (97,7 FM w Warszawie, godz. 22.00-23.00) z Cezarym Łasiczką:
  • www.bankaholic.com (finanse)
  • http://forsal.pl (ekonomia)
  • www.NYTimes.com (media)
  • www.iht.com (media)
  • www.Joost.com (web tv)
  • www.onet.tv (web tv)
  • www.momcentral.com (serwis rekomendacyjny)
  • www.redflagdeals.com (okazje)
  • http://hotukdeals.com (okazje)
  • www.last.fm (web radio)
  • http://musicovery.com (web radio)
  • http://maps.google.com (mapy online)
  • www.kongregate.com (gry online)
  • www.o2.pl (gry online)
  • www.travian.pl (gry online)
  • www.ikariam.pl (gry online)
  • www.pykam.pl (gry online)
  • www.gry.pl (gry online)
  • www.technonews.pl (nowe technologie)
  • http://pinger.pl (microblogging)
  • www.hoopla.pl (e-commerce)
  • http://truemors.nowpublic.com (stworzony przez Guy Kawasaki)
  • www.Epuls.pl (serwis społecznościowy w Polsce)
  • www.Nasza-klasa.pl (serwis społecznościowy w Polsce)
  • www.rate.ee (serwis społecznościowy w Estonii)
  • www.one.lt (serwis społecznościowy na Litwie)
  • www.odnoklassniki.ru (serwis społecznościowy w Rosji)
  • http://mashable.com (blog o serwisach społecznościowych)
.. i wiele innych. Nie wahajcie się proszę, by zasygnalizować mi nowe, ciekawe startup'y.

3.10.08

Ok. 300 osób bawiło się wczoraj na imprezie IAB

Około 300 osób z branży internetowej i marketingowej bawiło się wczoraj na imprezie „IAB update" w warszawskiej „Piekarni" zorganizowanej przez Interactive Advertising Bureau Polska (IAB). „Śmietanka e-biznesu się apdejtuje" - skomentował jeden z kolegów.

To już trzecia tego typu impreza IAB, na której - w nieformalnej atmosferze - można porozmawiać o tym co w internecie piszczy, kto co z kim teraz robi i kto ma jakie plany, oczywiście top secret, cicho sza i ani mru mru...

Maciej Budzich z MediaFun szuka nowych pomysłów na swój blog, Dominik Kaznowski mówił o swojej ostatniej książce (a ja jeszcze nie przeczytałem jego pierwszej książki, podobno bardzo dobrej, mea culpa), a Piotr Długi z Cafe News rozmawiał z Rafałem Agnieszczakiem z Fotka.pl o modelach biznesowych. „20% projektu to pomysł, 40% - rozruch, a następne 40% to szukanie sposobów na zarobienie pieniędzy" - mówi Rafał.

Ta impreza jest przygrywką do konferencji internetowej Forum IAB 2008 o interaktywnej reklamie, nowych technologiach, social networks etc. Odbędzie się ona 6-7 listopada 2008 roku w hotelu Marriott w Warszawie. Skupi ona marketerów, przedstawicieli branży internetowej z kraju i ze świata oraz wszystkich zainteresowanych najnowszymi trendami w marketingu internetowym.


Zeszłoroczna konferencja IAB należała do najlepszych, jakie odbyły się w Polsce. Prelegentami byli m. in. Alain Heureux (prezydent IAB Europe), Andy Chen (wiceprezes Viacom Brand Solutions), czy Arkadiusz Drulis (Dyrektor zarządzający w Expert Monitor).

2.10.08

Sklep internetowy Hoopla.pl splajtował


Hoopla.pl splajtowała, bo większościowy udziałowiec, giełdowy fundusz MCI Management, wycofał się chyłkiem z biznesu - informuje dziś „Parkiet".
„(...) MCI Management kilka tygodni temu sprzedał po cichu (za symboliczną złotówkę) cały posiadany 41,95-proc. pakiet akcji Hoopla.pl - do niedawna jednego z największych sklepów internetowych z artykułami RTV/AGD. Niedługo potem Hoopla.pl zawiesiła działalność. Podobno ma ją wznowić w ciągu kilku dni, już w nowej formule" - czytamy w gazecie giełdy.

Hoopla.pl nie znalazła jeszcze chętnych na akcje sprzedawane w ofercie publicznej - donosi Gazeta.pl. A bez finansowego zastrzyku, spółka nie może zawalczyć o klientów, o których biją się zażarcie konkurencyjne sklepy internetowe.

Jeden z internautów,
Suriv, tak komentuje na Internet Standard koniec Hoopla.pl:
„Sklep padł poniewaz firma olewała klientow. Infrastruktura sklepu była w opłakanym stanie, łącze internetowe, którego używali do VOIP było cały czas zapychane. Zamiast działać jak jedna wielka hurtownia korzystali z modelu - klient zamawia towar, a oni (hoopla) potem dzwonili do swoich dostawców z pytaniem czy maja ten produkt, i zamawiają dopiero i ten dostawca wysyła do klienta. Nie mieli swojego magazynu. Obsługa reklamacji to masakra. Po prostu kiepski sklep".
Hoopla.pl to drugi, po Vivid.pl, internetowy bankrut w polskiej branży e-commerce. Vivid.pl był jednym z najstarszych sklepów online, miał również mocnego inwestora, co nie uchroniło go przed e-plajtą we wrześniu 2008 r.

> Wiedzieć więcej:



Fundusz MCI Management zamyka internetowy sklep Hoopla.pl


Rok temu, Deloitte przyznał Hoopla.pl laur Wschodzącej Gwiazdy - najbardziej dynamicznej spółki z branży nowych technologii w Europie Środkowej. Miał być debiut na giełdzie, szampan i confetti. Nic z tego nie będzie.

Hoopla.pl zamyka kram - pisze dziś „Puls Biznesu". Ten sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży sprzętu AGD i RTV, komputerów i armatury zawiesił do odwołania swoją ofertę.

Według inwestora branży technologicznej cytowanego przez PAP, Hoopla.pl, której największym akcjonariuszem jest giełdowy MCI Management, już ogłosiła upadłość, tylko nie chce o tym jeszcze informować. Nie jest tajemnicą, że od pewnego czasu sklep borykał się z problemami finansowymi, a MCI nie chciał już dalej dokładać do interesu, w który zainwestował w połowie 2005 r.

Jeśli ta informacja się potwierdzi, upadek pierwszej gwiazdy może oznaczać koniec hossy i początek kłopotów całej branży. Za wcześnie, by wyciągać taki wniosek, choć w kontekście kryzysu finansowego w USA pesymiści pewno już wkrótce odtrąbią nadejście nowej bańki internetowej.

Obawiam się jednak, że w czasach recesji - a takie chyba właśnie nadchodzą - MCI nie będzie jedynym, który podejmie decyzję o zamknięciu biznesu, któremu trudno osiągnąć rentowność.