Polacy lubią plotki na temat życia gwiazd, afer i skandali

Co czwarty internauta badany przez Polskie Badania Internetu (PBI) co najmniej raz dziennie wchodzi na strony internetowe poświęcone życiu gwiazd, a co drugi robi to co najmniej raz w tygodniu. Tak wynika z raportu na temat popularności mediów o tematyce people oraz korzystania internautów z treści informacyjnych i rozrywkowych, opublikowanego przez PBI.

PBI precyzuje w raporcie „Gwiazdy i plotki”, że powodami, dla których badani skupiają swoją uwagę na celebrities są przede wszystkim ciekawość oraz chęć rozrywki.

Dla 85 proc. ankietowanych wiodącym źródłem informacji na temat znanych osób jest internet - trzy pierwsze miejsca witryn o gwiazdach należą do:
  1. Pudelka (48 proc.),
  2. Plotka (16 proc.) oraz
  3. Plejady (15 proc.).
Respondenci rzadziej wskazywali na telewizję (45 proc) oraz kolorowe czasopisma (37 proc.).

Osoby odwiedzające portale o celebrities najchętniej interesują się multimediami. 67 proc. respondentów odwiedza galerie zdjęć, a 34 proc. – ogląda filmiki. Ankietowanych najbardziej interesuje życie aktorów filmowych (57 proc.), muzyków i piosenkarzy (54 proc.) oraz aktorów serialowych (32 proc.). Życie polityków śledzi 28 proc. badanych, a sportowców – 25 proc. Najmniejszą uwagę internautów skupiają informacje na temat dziennikarzy (13 proc.) oraz biznesmenów (9 proc.).

Choć respondenci uznali, że o statusie gwiazdy decydują wybitne osiągnięcia na polu zawodowym (uważa tak 51 proc. ankietowanych), to tego typu informacje przyciągają uwagę co trzeciego badanego.

Większą popularnością cieszą się plotki i ciekawostki, którymi interesuje się 45 proc. badanych. Afery i skandale oraz sukcesy i życie zawodowe znalazły się ex quo na drugim miejscu z wynikiem 30 proc.

> Wiedzieć więcej:

O PBI
Polskie Badania Internetu to firma badawcza, prowadząca badania internetu w Polsce oraz promująca wiarygodne i rzetelne badania, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line. Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego i tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem. PBI prowadzi badanie Megapanel PBI/Gemius, stanowiące standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. Badanie jest prowadzone na zlecenie PBI przez firmę Gemius SA.PBI prowadzi również badania marketingowe typu: ad-hoc, syndykatowe oraz badania niekomercyjne, promujące wiedzę na temat rynku i medium, jakim jest Internet.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 6 do 12 października 2008 na portalach Gazeta.pl, Interia, o2, Onet i Wirtualna Polska, docierających łącznie do prawie 90 proc. internautów w skali miesiąca. Zrealizowano 946 pełnych wywiadów, które miały formę ankiety. Raport opracował zespół w składzie: Sławomir Pliszka, Edward Korbel, Iwona Sienicka, Andrzej Garapich, Monika Kozłowska.

Komentarze