Amazon sprzedał w 2009 roku więcej książek cyfrowych niż papierowych

Amazon.com sprzedał w pierwszy dzień świąt w tym roku, po raz pierwszy w swojej historii, więcej e-booków, książek cyfrowych, niż książek papierowych.
 
Jednocześnie, Kindle, czytnik e-booków wprowadzony przez Amazon w listopadzie 2007 roku, stał się w 2009 roku najlepiej sprzedającym się prezentem tego największego na świecie sklepu internetowego. Klienci Amazona zamówili w 2009 roku więcej egzemplarzy Kindle niż popularnego iPod Touch.  


To może być przełom w ponad czterdziestoletniej historii e-booków, które dotychczas nie mogły przebić się do świadomości klientów. Amazon nie podał jednak żadnych liczb, ani nie poinformował czy spadła ilość sprzedanych książek papierowych. Wg amerykańskich ekspertów, w 2009 roku sprzedano 3-4 miliony e-booków.


Kindle posiada obecnie ok. 60% rynku elektronicznych czytników, tzw. e-reader'ów, na świecie. Katalog Kindle obejmuje 390.000 tytułów książek w większości po angielsku. Niektóre gazety, jak The New York Times, Frankfurter Allgemeine Zeitung czy Le Monde, magazyny i katalog blogów są również dostępne na Kindle, który łączy się bezprzewodowo z internetem.


Popularność Kindle zacheciła inne firmy do stworzenia podobnych produktów.
Konkurencyjna amerykańska księgarnia Barnes & Noble oferuje znakomity e-reader Nook (ma parametry lepsze od Kindle i ponad 1 milion oferowanych tytułów, ale ma słabszy marketing), a polski Kolporter uruchomił w grudniu 2009 roku swój czytnik eClicto i księgarnię internetową o takiej samej nazwie. Wszędobylski Google też oczywiście szykuje swój sklep z książkami. Internetowa księgarnia Google Editions ma wystartować w połowie 2010 roku.

Jednak oprócz Kindle tak naprawdę liczy się tylko Sony Reader. Czytnik Sony jest drugim po Kindle e-readerem na świecie i posiada 35% rynku tych produktów.  Sony posiada własną księgarnię online - The eBook Store.
19 grudnia 2009 roku, Sony podpisało umowę z amerykańskim koncernem multimedialnym News Corp, którego gazety, np. The Wall Street Journal, MarketWatch i New York Post, będą dostępne w prenumeracie na Sony Reader. Podobnie jak Amazon, Sony nie informuje ile sprzedał egzemplarzy swojego Sony Reader. W 2010 roku Sony planuje zwiększenie swojego stanu posiadania do 40%


To może okazać się jednak trudne, gdyż do gry w 2010 roku zmierza również wejść Apple ze swoim czytnikiem o nazwie iPad, iTab lub iSlate. Więcej o e-readerze firmy Steve'a Jobs'a dowiemy się prawdopodobnie na "Special Event" Apple, który odbędzie się 26 stycznia 2010 roku w San Francisco. 
"Jeśli Apple'owi uda się zintegrować format wydawniczy ePub na swojej platformie iTunes Store, w ciągu jednej nocy stanie się poważnym graczem na rynku cyfrowej książki" - przewiduje instytut Forrester Research.

Dojrzałe technologie, duzi i doświadczeni gracze, klienci gotowi na zakup nowego sprzętu - to wszystko wskazuje na to, że w 2010 roku e-book może stać się na rynku książki tym czym iPod jest na rynku muzyki - terminalem, który zadecyduje o cyfrowej przyszłości książki. 



> Wiedzieć więcej:

    Komentarze

    Unknown pisze…
    http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=176060&p=irol-newsArticle&ID=1369429&highlight= Amazon sprzedał więcej e-booków w pierwszy dzień świąt, a nie przez cały 2009 rok. Przynajmniej tylko tym się chwali.
    Unknown pisze…
    26 stycznia ma być zorganizowany event Apple, a nie lutego :))
    Anonimowy pisze…
    Grunt to dobrze przepisać informację ze źródła... żenada, jak zwykle ;P
    Anonimowy pisze…
    Na rywalizacji między Amazonem, Sony i Applem najwięcej skorzystamy my sami, bo ceny sprzętu będą bardziej przystępne. Mnie się to podoba.
    Lesław pisze…
    On Christmas Day, for the first time ever, customers purchased more Kindle books than physical books.
    ------------
    Ciekawe ile osób kupuje książki papierowe w pierwszy dzień świąt? Wpis niestety to klasyczne wnioskowanie z fałszywych przesłanek.