22.6.10

NewsPass od Google pomoże wydawcom prasy w sprzedaży ich treści w internecie

Czy Google pomoże wydawcom prasy w sprzedaży ich treści w internecie? Tak twierdzi  „La Repubblica".

Włoski dziennik poinformował wczoraj, że Google testuje nowe narzędzie - NewsPass. Ma ono być zintegrowane ze stworzonym przez firmę z Mountain View systemem Check Out służącym do płacenia w internecie.

Za pomocą NewsPass internauci będą mogli płacić jednym kliknięciem za artykuły, które  wyszukiwarka wyświetla w agregatorze Google News.

Oskarżany przez wydawców o pasożytowanie na ich biznesie, Google postanowił wyjść z inicjatywą i znaleźć za nich sposób na monetyzację ich treści.

Firma Sergieja Brina i Larrego Page liczy oczywiście, że wydawcy podzielą się z nią dodatkowymi przychodami z treści, które chcialiby oni sprzedawać, ale - w erze internetowej darmochy - za bardzo nie wiedzą jak to zrobić.

3 komentarze:

Axure pisze...

Google liczy, że wydawcy się podzielą? Czym? Dochodami, których gazety teraz nie mają? Nie sądzę, żeby Google bardzo potrzebowało dodatkowego źródła dochodu, to i tak będzie kropla w morzu AdWords i AdSense. Bardziej, niż cokolwiek innego, jest to zabieg PRowy, żeby np. taki Murdoch nie mógł opowiadać głupot o tym, że Google go okrada. (Tak jakby nie mógł w ciągu dwóch minut odmówić Google'owi dostępu do swoich treści. Ale co poradzić na galopującą hipokryzję - świat mediów pełen jest ludzi z innej epoki, którzy internetu nie rozumieją i dezinformacja Murdocha to muzyka dla ich uszu.)

Nie, to jest raczej ręka wyciągnięta w stronę wydawców i danie im nowego źródła dochodu - w zamian za prowizję dla Google'a.

Krzysztof Urbanowicz pisze...

@ Axure

Zgadzam się z tym, że to w dużej części zabieg PR-owy. Ale jak to ruszy to Google dostanie prowizję, co jest normalne, bo to jego narzędzie i jego pomysł. Czyli jednak wydawcy trochę się z Google podzielą?

Axure pisze...

Oczywiście, że się podzielą - swój komentarz zakończyłem tematem prowizji.

Tylko nie pasowała mi sugestia, że Google _liczy_, że wydawcy się podzielą. Google nie potrzebuje liczyć na wydawców, bo i tak zarabia krocie. Tymczasem wydawcy obecnie zarabiają w internecie tak mało (a zwłaszcza na searchu ;)), że sarkastycznie zapytałem - czym tu się dzielić?

A na marginesie, cieszę się, że wrócił Pan do blogowania. :)