10.2.10

Puls Biznesu ściga serwisy internetowe, które bezprawnie korzystały z jego treści

Bonnier Business Polska, wydawca „Pulsu Biznesu" będzie ścigał serwisy internetowe, które korzystają nielegalnie z artykułów publikowanych w tym dzienniku. Poinformował o tym „Dziennik Gazeta Prawna", której wydawca - spółka INFOR Biznes, jako pierwsza w Polsce wygrała proces o kradzież treści, w internecie w październiku 2009 r.

Inforowi udało się już odzyskać 260.000 zł, a chodzi podobno o kwotę kilku milionów złotych. Arkadiusz Dawid, prezes Bonnier Business Polska, cytowany przez „Dziennik Gazetę Prawną", uważa, że co najmniej kilkadziesiąt serwisów korzystało bezprawnie z treści „Pulsu Biznesu", w tym „sporo znanych spółek".

„Jeśli wyrok w sprawie o ochronę autorskich praw majątkowych i zapłatę odszkodowania dla Inforu potwierdzą inne instancje, za Inforem pójdą inni wydawcy świadomi stawki o jaka toczy sie ta gra" - pisałem na Media Cafe Polska. Kto następny?

> Wiedzieć więcej:

Rzeczpospolita: Nieznośna dominacja Naspersa w polskim internecie

Jeśli południowoafrykańska grupa Naspers, właściciel Allegro, Gadu-Gadu i portalu Bankier.pl, przejmie również Naszą-Klasę, największy polski serwis społecznościowy, umocni swoją pozycję giganta polskiego internetu.

Rozmawialiśmy o tym wczoraj z „Rzeczpospolitą", która opublikowała krótki wywiad pt. „Hegemonia w sieci".

Faktem jest, że Naspers dominuje w polskim internecie i bez Naszej Klasy:
  • Allegro jest największym polskim sklepem internetowym, 
  • Gadu-Gadu to lider na rynku komunikatorów online, 
  • Bankier jest jednym z największych portali ekonomicznych. 

Na razie nie widać jednak, przynajmniej na zewnątrz, efektów skali między tymi serwisami, co może świadczyć o braku strategii w tym obszarze. Wygląda na to, że Naspers jest skoncentrowany na akwizycji i wzmacnianiu swojego internetowego imperium, a o efekcie skali pomyśli później. Może sobie na to pozwolić.

Google i Yahoo też najpierw kupowały, a dopiero później próbowały połączyć ze sobą różne serwisy.