Instagram upodabnia się do Facebooka

Tak będzie wyglądał profil Nike na Instagramie

Tak wygląda profil Nike na Facebooku
Czy to Facebook, czy Instagram? Pół roku po zakupie modnej aplikacji mobilnej Instagram, Facebook wprowadził zmiany w jej grafice i interfejsie, które upodobniają ją do designu Facebooka. Ten sam „cover photo" (duże zdjecie), ten sam awatar (logo), te same zakładki, trochę mniej wizualne, niż na Facebooku. 


Różnicę widać dopiero w dalszej części „timeline", czyli tablicy: na Facebooku są wpisy ze zdjęciami i linkami, na Instagramie tylko zdjęcia. 

„Profile webowe do złudzenia przypominają profile i fanpage z Facebooka; z ich poziomu można śledzić użytkowników serwisu, lajkować czy komentować zdjęcia oraz edytować swój profil. Różnica, która zapowiada się ciekawie jest taka, że ”Cover Photo” będzie dynamiczne i będzie na bieżąco pokazywało opublikowane zdjęcia" - pisze Szymon Chodkowski na blogu Mediapolis Interactive. 
Instagram był dotychczas aplikacją na smartfony. Wygląda na to, że teraz będzie również serwisem społecznościowym dostępnym w internecie. 

W ciągu zaledwie dwóch lat, Instagram, stworzony w październiku 2010 r., zgromadził fotospołeczność ponad 50 milionów użytkowników. Obecnie, publikują oni dziennie ok. 1,3 miliony zdjęć zrobionych przy użyciu smartfonów. 

Instagram jest, obok Pinterestu,  jednym z dwóch najszybciej rozwijających się serwisów w historii mediów społecznościowych. W kwietniu 2012 r. Facebook kupił Instagram za 1 miliard dolarów

> Wiedzieć więcej:

Komentarze