Grand Front 2012 dla tygodnika „Wprost"



Okładka z Maciejem Stuhrem w tygodniku „Wprost" zdobyła główną nagrodę w  prestiżowym konkursie  Grand Front 2012 organizowanym, po raz jedenasty, przez Izbę Wydawcow Prasy. Na konkurs wpłynęło ponad 500 okładek prasowych z calej Polski.

Po raz pierwszy w historii konkursu jury oceniało też w 2013 roku publikacje prasowe w dwóch nowych kategoriach: Click Front i Touch Front. 




Click Front to kategoria dla stron internetowych lub portali będących mutacją wydawanego tytułu prasowego lub będących samodzielnym tytułem prasowym. Touch Front to kategoria dla publikacji przeznaczonych na tablety.

W obu kategoriach, podobnie jak w Grand Front, jury oceniało: 

  • walory komunikacyjne (spójność przekazu wizualnego i merytorycznego – idea, pomysł lub koncepcja)
  • poziom realizacji graficznej, jego nowatorstwo i/lub wybitne walory zawodowe. 
W kategorii TouchFront wpłynęło ponad 28 zgłoszeń. W kategorii ClickFront wpłynęło 20 zgłoszeń, w tym 10 zgłoszeń stron internetowych należących do jednego z wydawców prasy codziennej - Mediów Regionalnych.  

Po analizie zgłoszonych prac, czyli stron i aplikacji, jury postanowiło nie przyznać żadnej nagrody w kategorii ClickFront. Stało się tak ze względu na brak projektu, który wyróżniłby się pod względem graficznym, lub funkcjonalnym. Zgłoszonym projektom brakowało świeżości, pomysłowości w prezentacji informacji czy nawigacji, albo nawet przejrzystości, które to cechy są warunkiem sine qua non do wyróżnienia w konkursie Grand Front. Niektóre zgłoszone do konkursu strony internetowe były tak obładowane reklamami, że trudnością było dotarcie do samej strony, a następnie lektura informacji.  

W kategorii TouchFront, przyznaliśmy dwa wyróżnienia: jedno dla aplikacji Puls Biznesu+, drugie dla magazynu kulinarnego Kukbuk. Gratuluję wyróżnionym! 


Oba obszary - strony internetowe i aplikacje na tablety - mają potężny potencjał. Mam nadzieję, że w miarę jak ten potencjał będzie rósł, będzie też rósł prestiż obu nagród: Click Front i Touch Front. 


> Wiedziec więcej

Organizowany już po raz jedenasty Konkurs Grand Front to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Jest miejscem prezentacji najbardziej twórczych, pomysłowych i profesjonalnie przygotowanych okładek gazet i czasopism, a statuetki GrandFront i ArtFront są znakiem wyróżniającym najlepsze osiągnięcia związane z opracowaniem graficznym prasy oraz wysoką jakością rozwiązań edytorskich.

Konkurs patronatem objął Pan Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Tradycyjnie wydarzenie wspierają firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego, takie jak: Empik, Poczta Polska, Polska Agencja Prasowa, Ruch S.A., QuadWinkowski oraz ZAIKS, a także Wydawcy Prasy, wśród których są: Agora SA, Wydawnictwo Bauer, Burda Media Polska, Gremi Media, Gruner+Jahr Polska, Media Regionalne, Murator SA, Spółka Polityka, Grupa Wydawnicza Polskapresse oraz Ringier Axel Springer Polska. Patronami medialnymi są Telewizja Polska, Polskie Radio oraz miesięcznik Press.

Komentarze