Brytyjski tabloid "The Sun" podwoił liczbę cyfrowych abonentów w ciągu roku



Brytyjski tabloid "The Sun" podwoił w ciągu roku liczbę płatnych abonentów na wydanie cyfrowe. Aktualnie 225 tys. osób jest członkami klubu Sun+. To niezły wynik, szczególnie w tej grupie docelowej zdominowanej przez osoby słabiej wykształcone, a więc z niższymi zarobkami. 

Jak im się to udało?


Jak tłumaczy Chris Duncan, dyrektor marketingu w News UK, cytowany przez prasa.info:
to, co wcześniej było skomplikowanym systemem produktowym, zostało znacznie uproszczone, by umożliwić czytelnikom docieranie do tytułu z różnych platform oraz ułatwić komunikację między aplikacjami".
W pakiecie Sun+  znajdują się m. in.:

  • dostęp do aplikacji gazetowej „The Sun”, 
  • dostęp do programu Sun Goals, w którym publikowane są podsumowania spotkań piłkarskich z Ligi Mistrzów.  
  • specjalne zniżki m.in. na bilety do kina czy podróże rodzinne...

Chris Duncun uważa, że to właśnie odpowiednie połączenie szerokiej tematyki sportowej, rozrywki i treści informacyjnych: własnych jak i agencyjnych, jest kluczem do skutecznego budowania bazy stałych użytkowników. 
W cyfrowych czasach nie chodzi wyłącznie o informację, ale o wszystko wokół, co da się z nią połączyć” – twierdzi Duncan i trudno się z nim nie zgodzić.


Komentarze

Kasia pisze…
Myślę że inne tabloidy również pójdą w tym kierunku.
Bielik pisze…
Żeby tak w Polsce gazety się sprzedawały, nawet w wersji elektronicznej.
Marek pisze…
W Polsce jest mało czytelników, raczej nie dojdą do tego szybko