25.9.15

Polacy nie czytają książek. To dla polityków populistów idealna grupa docelowa


Co czwarty Polak nie ma w domu ani jednej książki. Dla nich książka nie jest nawet zastępczą formą rozrywki, a co tu dopiero mówić o świadomości roli książki - i wiedzy, którą książka ciągle jeszcze symbolizuje - jako pewnego rodzaju gwaranta demokratycznego systemu.
Co czwarty Polak nie przeczytał, ani nawet nie przejrzał w ciągu roku żadnej książki, ani kryminału, ani książki kucharskiej. Z czytelnictwem prasy jest podobnie. Mamy jeden z najniższych poziomów w Europie. 

18.9.15

IKEA i WizzAir sponsorują ślub pary polskich blogerów


IKEA, WizzAir oraz kilka innych firm sponsoruje ślub pary polskich blogerów - Doroty Nowackiej i Jakuba Prószyńkiego, który ma się odbyć 3 października. Przyjęcie ślubne odbędzie się w sklepie IKEA Targówek w Warszawie. Para blogerów sama wpadła na pomysł „ślubu w barterze", który nazwali marketingowo „Blogogody” (hashtag #blogogody).

„Ślub to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu. Dlatego postanowiliśmy, że "ten specjalny dzień" powinien być jak najbardziej w naszym stylu. Odrobinę szalony i niestandardowy. Stąd pomysł na słowiańskie i wikińskie akcenty, a także współpracę z IKEA. Obydwoje jesteśmy blogerami, dlaczego zatem nie wykorzystać naszych atutów i nie przeprowadzić ciekawej kampanii? – pytają przyszli małżonkowie na stronie poświęconej ślubowi.

Przez internet przetoczyła się fala krytyki. Część internautów potępia „ekshibicjonizm", „cynizm" i inne izmy. Czy słusznie? 

17.9.15

Co ryzykuje Facebook wprowadzając przycisk „Nie lubię”


Po wielu latach wahań, Facebook wprowadzi przycisk w stylu „Nie lubię” obok słynnego „Lubię to”. O pracach nad tym kontrowersyjnym przyciskiem, który ma wejść w fazę testów, poinformował założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg.

„Nie wszystkie chwile są dobre. Jeżeli zdarzy się jakieś smutne wydarzenie, jak kryzys uchodźców, czy śmierć członka waszej rodziny, może być trudno polubić wpis na ten temat” - tłumaczył Zuckerberg na konferencji prasowej, 15 września w Menlo Park, w Kaliforni.

Facebook, który w ciągu 10 lat stał się największym na świecie agregatorem artykułów prasowych, tak informacyjnych jak publicystyki, opierał się przed wprowadzeniem tego rozwiązania, wbrew presji ze strony części użytkowników serwisu i mediów. Dla Zuckerberga, Facebook jest miejscem wymiany „pozytywnych interakcji społecznych”, a nie forum, na którym głosuje się za lub przeciw wpisom innych.