tag:blogger.com,1999:blog-13475551.post1358730365970343411..comments2024-03-28T08:22:07.541+01:00Comments on MEDIA CAFÉ POLSKA: Dział public relations Axel Springer tworzy sztuczne zamieszanie wokół serwisu dziennik.plKrzysztof Urbanowiczhttp://www.blogger.com/profile/10885527827873037256noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-83845431024998483932007-02-27T18:04:00.000+01:002007-02-27T18:04:00.000+01:00Panie Krzysztofie, Axel Springer - niestety - nie ...Panie Krzysztofie, Axel Springer - niestety - nie przejął się krytyką na Pana blogu i podobnych.<BR/><BR/>Właśnie czytam informację na Dziennik.pl, że ”Dyrektor kreatywny DZIENNIKA i artystyczny "Faktu" Piotr Grzybowski zdobył prestiżową nagrodę, przyznawaną przez amerykańskie stowarzyszenie Society for News Design. Wielkanocna okładka "Faktu" została uznana za najlepszą na świecie.”<BR/>Link: http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=33369<BR/><BR/>Society for News Design faktycznie ogłosiło już listę złotych medalistów konkursu - ”Faktu” jednak tam nie ma.<BR/>Link: http://snd.org/about/news_archive.html?sk=&sn=32887<BR/><BR/>SND nie ogłosiło jeszcze pełnej listy wszystkich wyróżnionych gazet - srebrnych medalistów, brązowych, wyróżnień honorowych. Być może na tej liście znajdzie ”Fakt”?<BR/><BR/>Jednak pisanie, że jego okładka ”została uznana za najlepszą na świecie” jest nadużyciem.<BR/><BR/>Mam wrażenie, że Springer zachowuje się jak XX-wieczni propagandyści: powtarza kłamstwa i półprawdy po kilka razy, bo liczy, że niektórzy i tak w nie uwierzą. <BR/><BR/>Wygląda na to, że apele bloggerów i ludzi mediów o etykę w tym biznesie nie odniosły żadnego skutku.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-88956656107294202942007-02-26T22:21:00.000+01:002007-02-26T22:21:00.000+01:00a0 Twoje podejście jest co najmniej interesujące. ...a0 Twoje podejście jest co najmniej interesujące. <BR/>Ja, na podobnej zasadzie, chciałbym przeczytać dokładny case study przypadku Constaru. Doskonała strategia, pozwalająca przywrócić na rynek niesprzedane wyroby żywnościowe pochodzenia zwierzęcego przy zachowaniu niskich kosztów i satysfakcji klientów :) Oczywiście w strategii uwzględnić należy ryzyko ingerencji wścibskich mediów, nie rozumiejących zasad rynkowych i nieuznających tego, że "wszyscy odzyskują" zielone kiełbaski.<BR/>Smacznego, a0.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-53443723880485216902007-02-24T10:26:00.000+01:002007-02-24T10:26:00.000+01:00nie badzcie smieszni. biznes to biznes, i tu nie m...nie badzcie smieszni. biznes to biznes, i tu nie ma swietych. manipulacje robia wszyscy. a ja na tym blogu chetniej bym przeczytal o sprytnym PR axela i case-study tegoz niz jakies brednie ze axel jest fe a gazea jest ok. bo taki bialo-czarny swiat to mozna pokazywac dzieciom.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-18762796049957359122007-02-23T23:55:00.000+01:002007-02-23T23:55:00.000+01:00@ Maciek MajewskiPodobnie jak Pan uważam, ze wejśc...@ Maciek Majewski<BR/><BR/>Podobnie jak Pan uważam, ze wejście Springera do Polski jest pozytywnym zjawiskiem. <BR/><BR/>Ale jestem za przestrzeganiem reguł gry obowiązujących w branży medialnej. Springer ich nie przestrzega. Stąd ostatnie wpisy na ten temat.Krzysztof Urbanowiczhttps://www.blogger.com/profile/10885527827873037256noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-22636004011667287082007-02-23T18:48:00.000+01:002007-02-23T18:48:00.000+01:00Szanowny Panie Krzysztofie,myli sie Pan, nie pracu...Szanowny Panie Krzysztofie,<BR/>myli sie Pan, nie pracuje w Axel Springer. Nawet nie jestem w Polsce. Widze jednak, ze sie wylewa duzo pomyj na to wydawnictwo. A nieslusznie. Moze ktos w przyszlosci napisze prace naukowa o korzysciach, jakie pojawily sie wraz z wejsciem Axel Springer na polski rynek wydawniczy. A o tym sie nie mowi.<BR/>Co do wczesniejszego komentarza na temat przeprosin Joanny Brodzik, uwazam, ze Fakt zrobil to wprost rewelacyjnie. To byl po prostu majstersztyk. <BR/>Z powazaniem<BR/>Maciek MajewskiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-90858898379534224862007-02-23T18:29:00.000+01:002007-02-23T18:29:00.000+01:00@ Maciek Majewski „Mam wrazenie, ze Pan Urbanowicz...@ Maciek Majewski „Mam wrazenie, ze Pan Urbanowicz zaczyna wpadac w maniere charakterystyczna dla GW, ktora w walce z Faktem i Dziennikiem stosuje bardzo brudne metody"<BR/><BR/>Jak Pan wie, ja nie jestem stroną w walce między Agorą a Springerem. <BR/><BR/>Jestem po prostu zaszokowany manipulacją i totalnymlekceważeniem standardów badawczych i etycznych przez Pana wydawnictwo.Krzysztof Urbanowiczhttps://www.blogger.com/profile/10885527827873037256noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-41040550721628585842007-02-23T18:25:00.000+01:002007-02-23T18:25:00.000+01:00Springerowcy traktują Polskę jak Dziki Zachód, gd...Springerowcy traktują Polskę jak Dziki Zachód, gdzie wszystkie chwyty są dozwolone. Podpisuję się pod rada obserwatora: zawiesić manipulatorów na kilka miesięcy. Obawiam sie jednak, że PBI i Gemiusowi może nie starczyć odwagi...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-80096134209414484522007-02-23T18:21:00.000+01:002007-02-23T18:21:00.000+01:00„Dziennik.pl nie jest zainteresowany do porownywan...„Dziennik.pl nie jest zainteresowany do porownywania sie do jakichkolwiek witryn internetowych, bo chyba nie o to tu chodzi"<BR/><BR/>Jeżeli Dziennik.pl nie porównuje się do innych witryn to skąd można wiedzieć czy jest 3 czy 181? Czy o to chodzi?<BR/><BR/>Springer to mega-manipulator, o czym pisze obserwator i co pokrywa się również z moimi doświadczeniamiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-49431360908553481012007-02-23T17:26:00.000+01:002007-02-23T17:26:00.000+01:00Niestety, Springerowcy słyną z tego, że manipulują...Niestety, Springerowcy słyną z tego, że manipulują danymi w swoich prezentacjach, ofertach i artykułach. W ten sposób wprowadzają w błąd swoich klientów i czytelników.<BR/><BR/>Polecam np. lekturę uchwał Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w których jednomyślnie piętnuje się praktyki Springera - http://www.zkdp.pl/index.php?d=1&p=1&t=18<BR/><BR/>Manipulowanie danymi psuje standardy na rynku. Springerowcy robią to bezczelnie - artykuł w Fakcie ukazał się dzień po sprostowaniu PBI i Gemiusa. Widać tu butę i arogancję znaną choćby z tego, jak "Fakt" potraktował sądowy nakaz przeproszenia aktorki Brodzik.<BR/><BR/>Jak poradzić sobie z kimś, kto uporczywie i złośliwie łamie reguły? Może gdyby PBI dla przykładu zawiesiło badanie tytułów Springera np. na 6-12 miesięcy, to Niemcy by się opanowali? Takie metody stosuje się na Zachodzie np. przy audycie nakładów. To jasny sygnał dla rynku i klientów: ten Pan zrobił kupę w restauracji i dopóki się nie umyje, wstępu do nas nie ma.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-73133075313659497262007-02-23T17:19:00.000+01:002007-02-23T17:19:00.000+01:00Nie rozumiem w czym rzecz. Dziennik.pl obral taka,...Nie rozumiem w czym rzecz. Dziennik.pl obral taka, a nie inna metode, co sie Panstwu nie podoba. Macie do tego prawo. Dziennik.pl nie jest zainteresowany do porownywania sie do jakichkolwiek witryn internetowych, bo chyba nie o to tu chodzi. Porownuje sie do witryn "niusowych". I ma do tego prawo. <BR/>Mam wrazenie, ze Pan Urbanowicz zaczyna wpadac w maniere charakterystyczna dla GW, ktora w walce z Faktem i Dziennikiem stosuje bardzo brudne metody.<BR/>Z powazaniem<BR/>Maciek MajewskiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-41501023895315892572007-02-23T16:20:00.000+01:002007-02-23T16:20:00.000+01:00przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać:"a nie m...przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać:"a nie mówiłem?" ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-46872946672988489172007-02-23T15:38:00.000+01:002007-02-23T15:38:00.000+01:00Rzeczpospolita na swojej infografice porównuje lic...Rzeczpospolita na swojej infografice porównuje liczbę użytkowników - real users, a więc oficjalną miarę stosowaną w badaniu Megapanel PBI/Gemius.<BR/><BR/>Miara taka jak unique users nie jest stosowana w polskim internecie. Można jeszcze mówić o użytkownikach - cookies, lecz są to dane zbierane za pomocą wewnętrznych statystyk, dlatego nie sposób dokonać porównania z innymi witrynami. Nie można też dokonywać porównania między własnym wewnętrznym badaniem oglądalności opartym na cookies, a innymi witrynami z wynikami real users.<BR/><BR/>Rzeczpospolita prezentuje na swojej infografice dane pochodzące z badania Megapanel/PBI, z którego wybrała witryny należące do dzienników. Nie jest to więc manipulacja. Chyba, że Rzeczpospolita nie uwzględniła serwisu WWW jakiejś gazety, który jest popularniejszy od Rp.pl, GazetaWyborcza.pl i Dziennik.pl. Nie sądzę jednak by tak się stało...Anonymousnoreply@blogger.com