Francja: Bauer wydaje nowy magazyn people dla kobiet

Walka o kobiety zaostrza się na francuskim rynku prasowym. Zaledwie pół roku po premierze magazynu „Closer", wydawnictwo Bauer przygotowuje się pełną parą, w największej tajemnicy, do wydania w kwietniu br. nowego tygodnika w segmencie people.

Magazyn będzie wzorował się na amerykańskim „In Touch" (na zdjęciu). Ma wychodzić w poniedziałki. Bauer France stworzył w sierpniu 2005 r. filię, Presse France Développement, która będzie go wydawać.

Amerykański „In Touch" istnieje w USA od trzech lat. Jest czytany przez 3 miliony czytelników, w tym 87% kobiet. Jego niemiecka wersja wystartowała 20 października 2005 r.

Francuski „Closer" już okazał się strzałem w dziesiątkę. Zyskał 420.000 czytelników tygodniowo (redakcja opowiada o swojej pracy w blogu!). Pozostaje mu jeszcze pozyskać reklamodawców. Bauerowi bardzo zależy na tym sukcesie, chce zapomnieć niedawną porażkę swojego innego magazynu dla kobiet, „Cocktail".
Konkurencja między tytułami people nigdy nie byla tak mocna [we Francji] jak w 2005 r. Premiera „Closer" wywołała dużą rywalizacją. Inwestycje na promocję ostro poszły w górę. Rozpętała się wojna cenowa. Honoraria za eksluzywne zdjęcia biją absolutne rekordy. Podkupowanie dziennikarzy stało się narodowym sportem", komentuje „Le Figaro".
Bauer France powstał w 1986 r. Jego roczne obroty wahają się w granicach 60 milionów euro. To największy oddział tej jednej z największych grup prasowych w Niemczech, której obroty szacowane są na 1,7 mld euro.

Źrodło: „Le Figaro"

> Linki: Bauer, blog „Closer"

> Tag:


Komentarze