Czytelnicy-reporterzy wkraczają do dziennika „El Correo"

El Correo" chce być pierwszym hiszpańskim dziennikiem całkowicie interaktywnym.

Gazeta otwiera wszystkie swoje łamy na opinie i teksty czytelników. Będą oni mieli codziennie dwie kolumny do swojej dyspozycji.

Opinie czy teksty dostarczane przez czytelników-reporterów będą również publikowane w innych działach gazety obok tekstów dziennikarzy, jak gospodarka, polityka, sport.

Czytelnicy będą też przeprowadzać wywiady i prowadzić własne rubryki na różne tematy, np. sztuka, piłka nożna czy przepisy kulinarne.

Niedzielne wydanie „El Correo“ będzie redagowane z pomocą młodych czytelników.

Redakcja powołała specjalny dział kontaktów z czytelnikiem. Składa się on z 5 dziennikarzy, których zadaniem będzie:
  • czytać listy, e-maile, sms-y,
  • odpowiadać na telefony od czytelników,
  • redagować teksty reporterów amatorów.
Projekt o nazwie „enlaCe" wpisuje się w ogólnoświatową tendencję do rozwijania dziennikarstwa obywatelskiego w celu zwiększenia sprzedaży lub zahamowania jego spadku.

Polska pozostaje na uboczu tej tendencji. Niewiele tu się dzieje, niewiele się na ten temat mówi. Pisałem o tym ostatnia w tekście „Dlaczego polskie media ignorują dziennikarstwo obywatelskie? Bo go nie rozumieją i się go obawiają!".

Czy polscy dziennikarze naprawdę boją się konkurencji w postaci reporterów-amatorów?

Źrodło: blog Periodistas 21 (po hiszpańsku)

> Tag: , , , ,

Komentarze