Amerykański dziennik „The Washington Post" stworzył nowy serwis informacyjny on line, który pozwala na konsultacje wszystkich głosowań w Kongresie (House i Senat) od 1991 r.
Internauci mogą sprawdzić jak głosowali poszczególni kongresmeni i jakie były tematy głosowań. Serwis jest dostępny po zalogowaniu się.
Myślę, że taki serwis ma duże szanse powodzenia w każdym dzienniku, tak ogólnokrajowym jak regionalnym oraz w tygodnikach opinii w Polsce, i to z pięciu powodów:
Korzyść dla czytelnika jest ewidentna: otrzymuje narzędzie, które pozwala mu w dokonaniu wyboru.
Źródło: „The Washington Post"
> Tag: media, prasa, informacja, internet,
Internauci mogą sprawdzić jak głosowali poszczególni kongresmeni i jakie były tematy głosowań. Serwis jest dostępny po zalogowaniu się.
Myślę, że taki serwis ma duże szanse powodzenia w każdym dzienniku, tak ogólnokrajowym jak regionalnym oraz w tygodnikach opinii w Polsce, i to z pięciu powodów:
- Może przyciągnąć nowych czytelników zainteresowanych polityką
- Stanowi atrakcyjną wartość dodaną do newsów, analiz i komentarzy
- Wzmacnia wizerunek gazety jako „psa-stróża demokracji" („My patrzymy na ręce politykom")
- Może być sprzedawany prenumeratorom wersji on-line w pakiecie z innymi produktami (komentarze, analizy, artykuły archiwalne...).
- Partycypuje w tworzeniu bazy danych czytelników, która staje się jednym z kluczowych elementów strategii multimedialnej (print+on-line) w mediach.
- krajowy: jak głosują w Sejmie i Senacie politycy, których wybrałem?
- regionalny i lokalny (powiat po powiecie) : jak głosują politycy na szczeblu lokalnym, np w Radzie Miejskiej?
Korzyść dla czytelnika jest ewidentna: otrzymuje narzędzie, które pozwala mu w dokonaniu wyboru.
Źródło: „The Washington Post"
> Tag: media, prasa, informacja, internet,
Komentarze