tag:blogger.com,1999:blog-13475551.post113806449146022900..comments2024-03-28T08:22:07.541+01:00Comments on MEDIA CAFÉ POLSKA: Czy polska prasa przeżyje w erze internetu?Krzysztof Urbanowiczhttp://www.blogger.com/profile/10885527827873037256noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-1138142418517744472006-01-24T23:40:00.000+01:002006-01-24T23:40:00.000+01:00Szefowie odejda, ale moze juz byc za pozno na zmia...Szefowie odejda, ale moze juz byc za pozno na zmiany. Prawdziwa strategie multimedialna mozna przygotowac w 4-5 miesiecy.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-1138106300677999522006-01-24T13:38:00.000+01:002006-01-24T13:38:00.000+01:00obawiam sie, ze nasi szefowie - uogolniam na podst...obawiam sie, ze nasi szefowie - uogolniam na podstawie dzialan swego prezesa - dlugo jeszcze nie zrozumieja tych podstawowych sprawy, o ktorych Pan pisze; zamiast rozwijac nowe technologie (u nas sie ten segment styku prasy, netu i telefonii komorkowej tak wlasnei nazywa) - rzuca sie klody pod nogi i najwieksza - a moze tak zamknac 'internet'? taka jest smutna rzeczywistosc - dla tych prezesow, rzecz jasna, bo wkrotce ich nie bedzie... odejda w niebyt, jak Businessman Magazine...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13475551.post-1138102872265501202006-01-24T12:41:00.000+01:002006-01-24T12:41:00.000+01:00"nowa strategia multimedialna"Dokładnie to opisuje...<B><I>"nowa strategia multimedialna"</I></B><BR/><BR/>Dokładnie to opisuje w jakim kierunku powinna iść prasa, niezależnie od tego, czy jest to dzinnik, tygodnik, czy magazyn miesięczny. Bez komplementarnego podejścia do prasy i internetu będzie bardzo ciężko przeżyć wydawnictwu na tym ciężkim rynku.<BR/>Sam kiedyś w rozmowie z ludźmi z Agory powiedziałem im, że robią to co Murdoch uznał za swoją porażkę, czyli patrzą na internet z przymrużonymi oczyma. Uważam, że prasa powinna wykorzystywac internet jako przedłużenie druku, jako ożywienie druku, jako wstępu do dyskusji. Zastanawia mnie dlaczego, nie korzystają z takiego wzoru jakim jest BusinessWeek, gdzie niemalże każdy artykuł drukowany odsyła do strony www. <BR/>Czy dajmy na to Gazeta Wyborcza nie może do każdego artykułu dodawać specjalnego kodu, którego wpisanie w wyszukiwarce gazeta.pl przeniesie nas do części portalu zwiazanej z tematyką prezentowaną w artykule drukowanym, pozwoli nam wypowiedzieć się na dany temat. Technicznie jest to bardzo proste do realizacji: jedna baza danych artykułów z powiązaniami pomiędzy treściami gazeta.pl, przypisany kod łączy portal i druk. <BR/>Co daje to czytelnikowi:<BR/>1. Czytelnik może zobaczyć chociażby więcej zdjęć, które się nie zmieściły w druku<BR/>2. Czytelnik, może sie wypowiedzieć i poznać opinie innych na dany temat<BR/>3. Czytelnik może poznac tło opisywanej sytuacji, poprzez inne artykuły związane z tematem<BR/>Co otrzymuje wydawca:<BR/>1. Wiąże czytelnika z artykułem i wydłuża kontakt z reklamą<BR/>2. Zdobywa większe budżety reklamowe, bo sprzedaje pakiety Druk+Internet<BR/>3. Przyzwyczaja czytelników gazety do wykorzystywania jego wyszukiwarki internetowej (a to teram modne jest - SEO)<BR/><BR/>Jest jeszcze wiele powodów, dla których warto zbudować "nową strategię multimedialną".<BR/><BR/>PS. Dla Agory może to być w końcu droga do posiadania własnej Telewizji - internetowej ale zawsze.Anonymousnoreply@blogger.com