Businessweek Polska: Dlaczego Google zagrozi prasie

Sygnalizuję, że w ostatnim „BusinessWeek Polska" (27.10.2005, nr 21), ukazał się ciekawy raport specjalny pt. „To całkiem nowa sieć. Nadszedł czas, żebyś został jej twórcą".

Oto fragment tekstu:
„(...) Półtora miesiąca temu przestałam oglądać telewizję. Gdybym nie musiała jeść, pić i uprawiać seksu, rzeczywisty trójwymiarowy świat mógłby przestać dla mnie istnieć - twierdzi Gallardo. [Ona] nie tylko serfuje po sieci, ona w niej żyje. Codziennie wkracza w świat grup e-mailowych, internetowych komunikatorów, blogów, tworzy także witryny dla niezależnych muzyków rockowych (...)".
Ten nowy trend do aktywnego organizowania i tworzenia w sieci ma, wg „BusinessWeeka", duży wpływ na całe gałęzie gospodarki, od producentów oprogramowania po media, które zarabiają na sprzedaży różnych treści. Jeżeli jednak coraz wiecej konsumentów mediów potrafi nie tylko znaleźć w Internecie teksty, zdjęcia, audio, video, ale również je stworzyć, to oznacza, że tradycyjne media: prasa, radio i TV tracą swoją pozycję. Ich rolę przejmują serwisy i usługi internetowe takie jak Google, Craiglist czy MySpace .

NB. Dobre teksty, szkoda tylko, że „BusinessWeek", który od pewnego czasu jest zdecydowanie ciekawiej redagowanym czasopismem, nie zrobił ramki o tym co się dzieje w Polsce. To byłoby równie pasjonujące...

Komentarze