Dziesięć tendencji w reklamie i marketingu

„Wall Street Journal" opublikował artykuł Suzanne Vranica o tendencjach, które właśnie zmieniają przemysł reklamowy i marketingowy.

1. Mobile. Marketingowcy znaleźli ostateczne medium: telefon komórkowy. Zawartość sponsorowana i sms-y reklamowe będą coraz powszechniejsze.

2. E-maile dopracowane i interaktywne. Jak na przykład ten Microsofta reklamujący nową grę wideo Corp Xbox:

"You open an email to find a photo of a fictional newspaper. The headline reads: "Another slaying at Datadyne HQ." Below it is a link that sends you to a Web site where a video of an autopsy is running. Suddenly, the camera pans down and you see your name etched onto the toe tag of the body.

The screen then tells you about Perfect Dark Zero, a videogame from Microsoft Corp.'s Xbox. It also allows you to send a similar email to a friend. After you send your friend the link, your phone rings and a recorded message from Joanna Dark, the game's heroine, announces: "The job is done, friend." Then suddenly, you receive an email from Joanna that has a picture of another dead body. And the toe tag bears your friend's name."


3. Product placement w programach rozrywkowych stanie coraz powszechniejszy. Marki będą nawet finansowały nowe programy tylko po to, aby umieszczać tam swoje produkty.

4. Kampanie interaktywne w których będą uczestniczyli konsumenci zapraszani do udziału w konkursach i/lub zawodach.

5. Design demokratyzuje się i dociera pod strzechy. Nabiera coraz większego znaczenia w tworzeniu i promocji produktów z dolnej i średniej półki.

6. Reklama w grach video. Powinna wzrosnąć z 186 milionów dolarów w tym roku do 875 miliardów dolarów w 2008 r.

7. Marketing niszowy jest w rozkwiecie. Polega na bezpośrednim zwracaniu się do pewnej kultury/specyficznego plemiona i do zachowań, które są im właściwe.

8. "Adresowalność" stanie się słowem kluczowym. Narzędzia rozwijane są po to, aby w sposób bardzo precyzyjny docierać do właściwej publicznośći. Reklama nudzi tylko wtedy gdy dociera do osoby, której nie dotyczy.

9. CD-romy, gry… agencje poszukują nowych narzędzi do poiększenia zwrotu z inwestycji dla reklam zamieszczanych w magazynach.

10. Agencje kreatywne. Firmy będą pracowały z mniejszymi, ale bardziej kreatywnymi agencjami i bardziej wyspecjalizowanymi w jakimś medium lub publiczności.

Źrodło: mediacafe

Tag:

Komentarze