Prawie cała francuska kadra kierownicza wyższego i średniego szczebla korzysta z Internetu. Z sondażu przeprowadzonego niedawno przez instytut Ipsos na temat konsumowania mediów przez menadżerów wynika, że Internet wyprzedza tu nawet – tak jak w przypadku młodzieży i studentów - radio i telewizję. Francuscy szefowie czytają średnio 6.2 tytuły prasowe na 78 cytowanych w badaniu.
Oto jak białe kołnierzyki korzystają z sieci:
- 92% badanych podłączyło się do Internetu w ciągu ostatnich 30 dni w pracy lub w domu, podczas gdy 86% słuchało radia i tylko 77 % oglądało telewizję.
- 79% badanych korzystało z Internetu w miejscu pracy, 64% w domu.
- 51% spędza ponad 10 godzin w miesiącu na surfowaniu w sieci w domu.
- 28,6 % słucha radia przez Internet w sposób okazjonalny lub regularny.
- 60% łączy się z Interenetem za pomocą kabla lub ADSL.
- 57% kupuje przez Internet, przede wszystkim podróże i bilety (32%), płyty CD, DVD lub książki (27%), sprzęt informatyczny i oprogramowanie (15%) oraz bilety na imprezy i spektakle (14%). Coraz częściej kupowana jest również odzież (5%) i usługi finansowe (4%).
Czy istnieją podobne badania nt. polskiej kadry kierowniczej?
Źródła: Ipsos
Media Internet
Komentarze