Francja: Szefowie wolą Internet od prasy, radia i telewizji



Prawie cała francuska kadra kierownicza wyższego i średniego szczebla korzysta z Internetu. Z sondażu przeprowadzonego niedawno przez instytut Ipsos na temat konsumowania mediów przez menadżerów wynika, że Internet wyprzedza tu nawet – tak jak w przypadku młodzieży i studentów - radio i telewizję. Francuscy szefowie czytają średnio 6.2 tytuły prasowe na 78 cytowanych w badaniu.

Oto jak białe kołnierzyki korzystają z sieci:
  • 92% badanych podłączyło się do Internetu w ciągu ostatnich 30 dni w pracy lub w domu, podczas gdy 86% słuchało radia i tylko 77 % oglądało telewizję.
  • 79% badanych korzystało z Internetu w miejscu pracy, 64% w domu.
  • 51% spędza ponad 10 godzin w miesiącu na surfowaniu w sieci w domu.
  • 28,6 % słucha radia przez Internet w sposób okazjonalny lub regularny.
  • 60% łączy się z Interenetem za pomocą kabla lub ADSL.
  • 57% kupuje przez Internet, przede wszystkim podróże i bilety (32%), płyty CD, DVD lub książki (27%), sprzęt informatyczny i oprogramowanie (15%) oraz bilety na imprezy i spektakle (14%). Coraz częściej kupowana jest również odzież (5%) i usługi finansowe (4%).
Francuscy szefowie najczęściej odwiedzają wyszukiwarkę Google (35,1%), Żółte Strony (36,5%) i Voyages-Sncf (26,3%), odpowiednik polskiego PKP. Współczynnik korzystania z Internetu przez kadrę kierowniczą wzrasta w tym samym szybkim tempie, o 10 punktów, od czterech lat.

Czy istnieją podobne badania nt. polskiej kadry kierowniczej?

Źródła:
Ipsos


Komentarze

Myślę, że te statystyki z dnia na dzień ulegają podwyższeniu. Większość z nas jest uzależniona od internetu.