Internet: 10 tendencji na 2006 rok wg 24/7 Real Media

Eksperci od marketingu w internecie z firmy 24/7 Real Media przedstawili 10 tendencji, które będą miały wpływ na rozwój internetu w 2006 roku:

1. Media generowane przez konsumentów. Staną się one bardzo atrakcyjne dla reklamodawców. Podcastingi, blogi, vlogi, wiki… zwiększą swoją oglądalność. Niektórzy reklamodawcy będą chcieli dotrzeć do tej mikropubliczności.

2. Reklama do internetu. Reklamodawcy nadal będą przechodzić z mediów tradycyjnych do internetu. Telewizja będzie wielką przegraną. Już w 2005 roku Google osiągnie ponad 6 miliardów USD przychodów z reklam, znacznie więcej niż stacje telewizyjne.

3. Telewizja interaktywna. Reklamodawcy, operatorzy telewizji kablowych i eksperci od marketingu będą przeciwstawiali się efektowi "TiVo", aplikacji pozwalającej omijać reklamy. Telewizja interaktywna "na żądanie" wydaje się rozwiązaniem faworyzowanym przez reklamodawców.

4. Duże marki. Wejdą one ostro na rynek płatnych wyszukiwarek on line.

5. Marketing lokalny. W Azji powstaną najlepsze techniki nakierowanego marketingu lokalnego dzięki technologii bezprzewodowej. Eksplozja sprzedaży telefonów komórkowych w Indiach i Chinach, i - jak dotąd - dość ograniczona ilość komputerów w tych krajach stanowią doskonały rynek dla nowego i bogatego kontentu multimedialnego. Dostawcy usług telefonicznych powinni wkrótce udostępnić możliwość reklam zlokalizowanych, w oparciu o miejsce w jakim znajduje się konsument w danej chwili.

6. CPM traci. Reklamodawcy on line skoncentrują się przede wszystkim na metodach, pozwlających poznać zachowania publiczności. Ponadto pojęcie CPM (Cost Per Million) będzie traciło na znaczeniu.

7. Równanie matematyczne. Reklama on line stanie się zwykłym... równaniem matematycznym. Najprawdopodobniej powstanie nowy wskaźnik CPx, gdzie x zostanie dopiero określone.

8. Wyszukiwarki w Japonii. 2006 rok będzie rokiem marketingu opartego na wyszukiwarkach w Japonii. Według PricewaterhouseCoopers, Japonia jest obecnie drugim rynkiem reklamy on line na świecie.

9. Reklama w komórkach. Producenci telefonów komórkowych zaproponują nowy model reklamowy w celu zwiększenia przychodów. Pojawią się nowe formaty reklamowe w naszych telefonach komórkowych. Oglądalność video powinna znacznie podskoczyć.

10. Reklama on line. Modele kalkulowania ceny na podstawie skuteczności reklamy on line unaocznią znaczenie marketingu opartego na wyszukiwarkach.


Tag :

Komentarze