
NTO będzie „nowocześniejsza, bardziej przejrzysta i przyjazna Czytelnikom", mówi we wstępniaku Wojciech Potocki, redaktor naczelny NTO (na zdjęciu okładka numeru zerowego). Prace nad nową formułą trwały pół roku. Po raz pierwszy w Polsce, redakcja stworzyła oddzielny web site poświęcony tylko nowej formule. Wbrew temu co napisał Presserwis, nie chodzi tu o zmianę szaty graficznej, ale przede wszystkim o zmianę formuły redakcyjnej, która obejmuje koncepcje redakcyjną i grafikę.
W NTO zmienią się m. in.:
- Logo. Będzie bardziej dynamiczne. Czytelnicy wybrali je podczas badań spośród 36 propozycji.
- Słowa-klucze. Pojawią się na wstępie każdego artykułu. Dzięki nim, czytelnicy będą mogli szybko się zorientować, o czym mówi tekst,
- „Boksy netowe". Pojawią się też w artykułach ramki, w których NTO będzie prezentowała najciekawsze, uzupełniające informacje - dla internautów zostały opracowane tzw. „boksy netowe", z komentarzami internautów.
- Czcionki. W całej gazecie zmieni się typografia.
- Telefon+e-mail autora. Pojawią się pod artykułami przy nazwiskach dziennikarzy.
- Redaktor dnia. NTO chce codziennie zapraszać do redakcji czytelnika, by uczestniczył w przygotowaniu wydania.
W 1999 r., stworzyliśmy, wraz z Jeffem Mignon, nową formułę NTO, uznaną w redakcji za „najważniejsze wydarzenie w ponad półwiecznej historii gazety".
Źródła: własne, „Nowa Trybuna Opolska"
Media Prasa Internet Marketing
Komentarze