10.11.05

„Nowa Trybuna Opolska" ukaże się w nowej szacie 14 listopada

Czytelnik-redaktor dnia, ramki internetowe w artykułach, telefony i e-maile dziennikarzy pod tekstami, specjalne strony internetowe z opisem zmian dla czytelników - to tylko niektóre innowacje wprowadzone do nowej formuły dziennika „Nowa Trybuna Opolska" (Orkla Media Polska). Jej premiera przewidziana jest na 14 listopada br., tzn. tego samego dnia co start nowego dziennika Agory.

NTO będzie „nowocześniejsza, bardziej przejrzysta i przyjazna Czytelnikom", mówi we wstępniaku Wojciech Potocki, redaktor naczelny NTO (na zdjęciu okładka numeru zerowego). Prace nad nową formułą trwały pół roku. Po raz pierwszy w Polsce, redakcja stworzyła oddzielny web site poświęcony tylko nowej formule. Wbrew temu co napisał Presserwis, nie chodzi tu o zmianę szaty graficznej, ale przede wszystkim o zmianę formuły redakcyjnej, która obejmuje koncepcje redakcyjną i grafikę.

W NTO zmienią się m. in.:
  • Logo. Będzie bardziej dynamiczne. Czytelnicy wybrali je podczas badań spośród 36 propozycji.
  • Słowa-klucze. Pojawią się na wstępie każdego artykułu. Dzięki nim, czytelnicy będą mogli szybko się zorientować, o czym mówi tekst,
  • „Boksy netowe". Pojawią się też w artykułach ramki, w których NTO będzie prezentowała najciekawsze, uzupełniające informacje - dla internautów zostały opracowane tzw. „boksy netowe", z komentarzami internautów.
  • Czcionki. W całej gazecie zmieni się typografia.
  • Telefon+e-mail autora. Pojawią się pod artykułami przy nazwiskach dziennikarzy.
  • Redaktor dnia. NTO chce codziennie zapraszać do redakcji czytelnika, by uczestniczył w przygotowaniu wydania.

Nowa NTO została stworzona przez znanego designera Jeffa Mignona prezesa 5W Mignon-Media z Nowego Jorku (USA). Pracował dla takich gazet, jak „The New York Times" (projekt sekcji ekonomicznej), „The Miami Herald", „El Mundo", „L’Equipe" czy „Readers Digest". Za nowy layout „Pulsu Biznesu" zdobył, wraz z Jackiem Utko, Oskara światowego designu (Society of News Design) w 2004 r.

W 1999 r., stworzyliśmy, wraz z Jeffem Mignon, nową formułę NTO, uznaną w redakcji za „najważniejsze wydarzenie w ponad półwiecznej historii gazety".

Źródła: własne, „Nowa Trybuna Opolska"

Brak komentarzy: