USA: Tradycyjne media są w odwrocie

Prawie wszystkie tradycyjne media tracą klientów w USA. Chris Anderson, Redaktor naczelny prestiżowego Wired Magazine, przytacza w swoim blogu The Long Tail nowe statystyki, które potwierdzają tę tendencję.

Tracą w 2005 r.:

  • Kino: -7%
  • Dzienniki: -2,6%
  • Muzyka: -5,7% (z wyjątkiem muzyki kupowanej w Intenecie, której wolumen wzrasta)
  • Radio: -4%
  • Książki: -7%

Anderson odnotowuje stagnację w sprzedaży DVD i wzrost liczby telewidzów.

Idą w górę:

  • Reklama (banery) w Internecie : +10%
  • Reklama (słowa-klucze) Google: +96%
Wydaje mi się, że w mediach dzieją się teraz rzeczy bardzo ważne dla wszystkich, którzy w nich pracują lub z nich żyją. Zabiegani, nie mamy czasu na refleksję i chyba nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego , że kończy się właśnie jakiś etap. Co o tym myślicie?

Źródło: blog The Long Tail

Tag:

Komentarze