Knight Ridder, druga grupa prasowa w segmencie dzienników regionalnych w USA, jest na sprzedaż. Czy przejęcie kontroli nad tym gigantem, np. przez Google, zapoczątkuje nowe rozdanie kart w amerykanskiej prasie codziennej?
O sprzedaży udziałów zadecydował Private Capital Management, główny akcjonariusz (19 %) Knight Ridder. Grupa posiada 32 dzienniki. Największym z nich jest „Philadelphia Inquirer". Udziałowcy nie kryją rozczarowania coraz niższymi wynikami finansowymi Knight Ridder. Akcje grupy regularnie spadają na giełdzie od ponad roku. Od lipca 2005 r., ich wartość zmiejszyła się o 14%. W 2004 r., grupa ratowała wynik, sprzedając dwa dzienniki, „Detroit Free Press" et „Tallahassee".
Wg „The Wall Street Journal", oprócz głównego konkurenta – grupy prasowej Ganett („USA Today"), również Google, Yahoo! i eBay są zainteresowane kupnem udziałów Knight Ridder, by m. in.:
1. opanować lokalny rynek ogłoszeń drobnych, gdzie dominują jeszcze dzienniki lokalne, w tym tytuły z prasy papierowej i elektronicznej należące do Knight Ridder.
2. wzmocnić swoją pozycję na krajowym rynku ogłoszeń drobnych on line, gdzie należący w części do Knight Ridder serwis ogłoszeń o pracy on line CareerBuilder Inc. kunkuruje z Monster.com, globalną marką obecną także w Polsce pod nazwą Job Pilot.
Źródła: The Wall Street Journal, Editor&Publisher, Media Cafe (blog Jeff'a Mignon'a po francusku)
Media Prasa Reklama Biznes
O sprzedaży udziałów zadecydował Private Capital Management, główny akcjonariusz (19 %) Knight Ridder. Grupa posiada 32 dzienniki. Największym z nich jest „Philadelphia Inquirer". Udziałowcy nie kryją rozczarowania coraz niższymi wynikami finansowymi Knight Ridder. Akcje grupy regularnie spadają na giełdzie od ponad roku. Od lipca 2005 r., ich wartość zmiejszyła się o 14%. W 2004 r., grupa ratowała wynik, sprzedając dwa dzienniki, „Detroit Free Press" et „Tallahassee".
Wg „The Wall Street Journal", oprócz głównego konkurenta – grupy prasowej Ganett („USA Today"), również Google, Yahoo! i eBay są zainteresowane kupnem udziałów Knight Ridder, by m. in.:
1. opanować lokalny rynek ogłoszeń drobnych, gdzie dominują jeszcze dzienniki lokalne, w tym tytuły z prasy papierowej i elektronicznej należące do Knight Ridder.
2. wzmocnić swoją pozycję na krajowym rynku ogłoszeń drobnych on line, gdzie należący w części do Knight Ridder serwis ogłoszeń o pracy on line CareerBuilder Inc. kunkuruje z Monster.com, globalną marką obecną także w Polsce pod nazwą Job Pilot.
„Po przemyśle stalowym, samochodowym i samolotowym, przyszedł chyba czas na konsolidację w amerykańskim przemyśle prasowym. Analitycy są pesymistyczni jeżeli chodzi o perspektywy wzrostu przychodów z reklamy, która przenosi się stopniowo do Internetu. Akcje wydawnictw prasy codziennej sprzedają się na niskim poziomie”, pisze WSJ.
Źródła: The Wall Street Journal, Editor&Publisher, Media Cafe (blog Jeff'a Mignon'a po francusku)
Media Prasa Reklama Biznes
Komentarze