World Association of Newspapers: Nie ma przyszłości dla prasy codziennej bez Internetu


„Przygotowujemy nasze wydawnictwo na cyfrową przyszłość. Obecnie poświęcamy 20 % naszego czasu na wydania elektroniczne, za 6-7 lat, to będzie 80%”, powiedział dziś Simon Waldman, szef wydań elektronicznych „The Guardian”, na konferencji nt. „Poza światem papieru”, zorganizowanej przez przez World Association of Newspapers (WAN) w Madrycie, donosi „Le Figaro” na swoich stronach internetowych.

Portal internetowy „The Guardian” jest najpopularniejszym z portali brytyjskiej prasy codziennej, przed „Sun”, „Times” i „Telegraph”. „The Guardian” posiada obecnie 15 różnych serwisów internetowych, które są „globalnie dochodowe”. Finansowane są prawie wyłącznie przez reklamę i odwiedzane są tak samo często w Wielkiej Brytanii jak w USA.

„Dochody z biznesu cyfrowego to solidna sprawa podczas gdy wydanie papierowe jest w stagnacji”, uważa cytowany przez „Le Figaro” Helmar Hipp, szef regionalnej grupy prasowej Voralberger Nachrichten. 15 % przychodów tego wydawnictwa pochodzi z biznesu internetowego, który, wg Hippa, będzie szybko się rozwijał.

Eksperci i wydawcy uczestniczący w konferencji zgadzają się co do jednego, podkreśla „Le Figaro": prasa codzienna nie ma przyszłości bez Internetu i technologii cyfrowej. Jednak, jak mówi Waldman, „gazety muszą być częścią Internetu, a nie tylko być w Internecie”, podkreślając, że interaktywność z czytelnikami staje się kluczowym elementem strategii internetowej gazet.

Źródło: Le Figaro

Tag:

Komentarze