20.12.05

Google wyrusza na podbój Polski

Wbrew opinii wielu polskich mediów, które pocieszają się, że dotcomy typu Yahoo, Google i Microsoft są daleko i tak szybko do nas nie przyjdą, sygnalizuję, że Google organizuje od wczoraj swoją pierwszą akcję marketingową w Polsce.

Przeprowadza ją wspólnie ze szczecińską firmą internetową home.pl (poczta, pośrednictwo w rejestracji domen, hosting). Akcja będzie polegać na dystrybucji darmowych, wirtualnych kuponów o wartości 200 zł. Beneficjencji będą mogli za tę kwotę wykupić reklamę w Google, tzw. Google AdWords, tzn. linki sponsorowane.

„Firma home.pl została pierwszym partnerem Google Inc. w Europie Środkowo-Wschodniej w zakresie popularyzacji usług hostingowych i reklamowych w sieci Internet. Obie firmy planują budować strategiczne partnerstwo dla przyśpieszenia rozwoju rynku usług internetowych w Polsce", informuje home.pl na swoich stronach internetowych.

Czy Yahoo i Microsoft pójdą śladami Google?


Źrodło: Internet Standart, home.pl


Tag:


2 komentarze:

Monika pisze...

jak na razie najlepsza wiadomoscia dla "papierowych" wydawcow jest fakt, ze dostep do internetu w Polsce ma ok. 28% populacji, co w porownaniu z krajami rozwinietymi typu USA, UK, Niemcy - (68% -57%) pozostawia jeszcze troche do zyczenia ....
Poza tym na korzysc gazet a niekorzysc polskiego internetu przemawia niewielka dynamika rozwoju internetu w Polsce - ok. 24% w 2004 r. i rzeczone ok 28% w 2005.
Faktem jednak rowniez jest, ze w chwili gdy zasieg internetu w Polsce zblizy sie do wskaznikow zblizonych do krajow zachodnich, rynek bedzie juz dawno podzielony a dziecko wylane z kapiela ;)

Krzysztof Urbanowicz pisze...

Taka jest również moja analiza. Wielu wydawców, z którym rozmawiam jest zupełnie nieświadomych faktu, że kiedy już zdecydują się pójść za czytelnikiem i reklamodawcą do internetu, tam będą już rządziły polskie i zagraniczne dotcomy.