Po raz pierwszy internet wyprzedza wszystkie inne media w wyścigu po budżety reklamowe na 2006 r. w USA. Najwięcej traci telewizja, najmniej prasa. Tak wynika z najnowszych badań Credit Suisse First Boston (CSFB).
Oto jak rozkładają się wg CSFB amerykańskie budżety reklamowe na 2006 r.:
- 23% - internet, który przeskakuje z czwartego na pierwsze miejsce wśród nośników reklamowych (17% w 2004 r.),
- 16% - prasa codzienna,
- 16% - telewizja,
- 15% - prasa magazynowa,
- 10% - telewizja kablowa,
- 8% - radio,
- 8% - outdor,
- 4% - inne nośniki.
Reklamodawcy biorący udział w badaniu CSFB spodziewają się szybkiego wzrostu wydatków na reklamę on line w 2006 r. Prawie co drugi z nich (45%) uważa, że budżety reklamowe w internecie będą rosnąć średnio o 30% rocznie. Wytłumaczenie: dla reklamodawców internet stanowi lepszy zwrot inwestycji.
Głównymi beneficjentami tego trendu będą Google, Yahoo!, MSN (internetowa dywizja Microsoft) i inne mniejsze dotcomy stawiające na reklamę on line. Nic dziwnego, że CSFB radzi inwestorom, aby bliżej zainteresowali się akcjami tych właśnie spółek.
Źródło: „Le Figaro”, Credit Suisse First Boston
Komentarze