12.12.05

Microsoft i AOL chcą zawrzeć alians strategiczny przeciw Googlowi

Nowy etap w wojnie internetowych gigantów: Microsoft i America On Line (AOL) chcą płączyć siły, żeby wzmocnić swoją pozycję na rynku reklamowym on line. Wg „Wall Street Journal”, są duże szanse, że obie firmy podpiszą umowę o współpracy do końca tego roku. MSN (dywizja internetowa Microsoftu) liczy 30 mln abonentów na świecie, AOL – 170 mln.

Współpraca rozpoczęłaby się prawdopodobnie od stworzenia wspólnego działu reklam. Pozyskiwałby on reklamy i ogłoszenia jednocześnie dla MSN i dla AOL. AOL jest również zainteresowany korzystaniem z nowych, zaawansowanych aplikacji internetowych firmy Billa Gatesa, donosi „Le Figaro”.

Reklama on line jest łakomym kąskiem dla wszystkich wielkich graczy internetu: Google, Yahoo, eBay, Amazon... W trzecim kwartale 2005 r., dochody z reklamy on line w USA wyniosły 3,1 mld dolarów, co stanowi wzrost o 33,9% w stosunku do analogicznego okresu w 2004 r. Wg PricewaterhouseCoopers, dochody te dojdą do 12 mld dolarów pod koniec obecnego roku.

Alians strategiczny między MSN i AOL stanowiłby bez wątpienia cios dla Google. Nie wiadomo czy w tej sytuacji AOL zechciałby dalej umieszczać nasłynniejszą wyszukiwarkę świata na swoich stronach.

Dzięki temu aliansowi, MSN wzmocniłby swoją pozycję na rynku reklam on line m. in. kosztem Google, który czerpie z reklamy w wyszukiwarce 90% swoich dochodów.

Pytanie czy Google podda sie bez walki? Raczej nie.

Źródło: „Wall Street Journal", „Le Figaro"

Tag:

Brak komentarzy: