Agora wchodzi z „Wysokimi Obrotami" na trudny rynek pism motoryzacyjnych

„Reanimacja Auto+", pod takim tytułem ukazał się dziś w „Gazecie Prawnej" tekst o debiucie nowego miesięcznika Agory, który powstał z połączenia zawieszonego magazynu „Auto+" i dodatku do „Gazety Wyborczej", „Wysokie Obroty".

Czy nowy miesięcznik ma szanse na sukces? Cytowany przez „Gazetę Prawną" Rafał Oracz z CR Media Consulting uważa, że zamiana logo „Auto+" na „Wysokie Obroty" to dobre posunięcie Agory, ale które nie odbierze reklam konkurentom, bo producenci samochodów wolą mieć dobre stosunki ze wszystkimi wydawcami.

W podobnym duchu wypowiada się Jerzy Szulwic, członek zarządu konkurencyjnego Wydawnictwa Bauer, odpowiedzialny za pisma motoryzacyjne. Dramatyczna sytuacja w branży motoryzacyjnej i ograniczone budżety reklamowe utrudnią wg niego próby zdobycia przez „Wysokie Obroty" lepszej pozycji niż ta, którą wywalczyło sobie „Auto+".

O czytelników i reklamy w tym segmencie walczyło dotychczas pięć tytułów:
  • tygodnik „Auto Świat" (Axel Springer ),
  • miesięcznik „Auto Moto" i tygodnik „Motor" (Bauer),
  • miesięcznik „Auto Moto i Sport" (Motor Presse Polska),
  • zawieszony miesięcznik „Auto+" (Agora).
Pisma motoryzacyjne czyta ok. 500.000 Polaków. Rynek reklam w tym segmencie wart jest wg „Gazety Prawnej" ok. 50 mln zł.

Źródło: „Gazeta Prawna"

> Tag: , ,

Komentarze