7.2.06

Blog o polityce Igora Janke ma więcej czytelników niż niektóre tygodniki

Niemal 120.000 internautów obejrzało blog o polityce Igor Janke Post prowadzony przez znanego publicystę, zaledwie tydzień od jego uruchomienia na portalu Onet.

Wpisy (posts) byłego szefa działu politycznego „Rzeczpospolitej" i redaktora naczelnego Polskiej Agencji Prasowej" cieszą się dużym zainteresowaniem Polaków, którzy zamieścili tu już prawie 2.500 komentarzy.

Sukces blogu Igora Janke wynika nie tylko z dobrego pióra czy trafnych analiz autora, ale również po części z efektu nowości, po części ze skutecznej promocji na głównej stronie Onetu, który ma w tej chwili ok. 990.000 blogów.

Nasuwa mi się porównanie z tradycyjnymi mediami jakimi są tygodniki społeczno-polityczne (piszę o nich poniżej): w ciągu tygodnia, więcej ludzi wchodzi na blog Igora Janke niż kupuje „Przekrój" i „Ozon" razem wzięte!

Czy to znak nowych czasów?

> Tag: , , ,

5 komentarzy:

nomind pisze...

Częste literówki, Onetowy baner na wstępie, strona nie validuje sie (brak doctype'u!), nieciekawa forma.. Może się jeszcze nauczy jak troche pobloguje, póki co chyba bardziej nadaje sie do tradycyjnych mediów.

shrew pisze...

Jakby moj blog mail taka promocje, jak jego to tez mialby taka poczytnosc. Przeciez nie o tresci tu chodzi tylko o brand.

zalley pisze...

Nooo, nie wiem czy na ten blog więcej "ludzi wchodzi " niź kupuje Przekrój i Coś tam jeszcze. Przecieź nikt nie kupuje Przekroju 27 razy, a na blogi wchodzą ciągle ci sami ludzie! W sobotę obejrzałem 6 modeli samochodów, nie kupiłem ani jednego – ale teź zostałem pilnie odnotowany i sprzedawca miał punkty za aktywność!

Krzysztof Urbanowicz pisze...

1. Ze statystycznego punktu widzenia, porownanie blogu Janke i tygodnikow nie jest wiarygodne. Mamy za malo danych o jego gosciach i czasie jaki spedzaja na czytaniu (moze tylko wchodza i wychodza nawet kilka razy dziennie).

2. Z socjologicznego i biznesowego punktu widzenia, zjawisko wydaje mi sie godne odnotowania. Otoz zaledwie tydzien wystarczyl Onetowi na wypromowanie nowej gwiazdy polskiej blogosfery! Zaden z tygodnikow i dzienników nie jest w stanie tego zrobic.

3. Jest jeszcze jeden waznu tren=, ktory odzwierciedla sie w sukcesie blogu Janke: tygodniki traca i beda tracic coraz wiecej czytelnikow podczas gdy web przyciaga coraz szersze rzesze internautow.

Jan pisze...

Mam wrażenie że blog Pana Igora nie jest w nurcie dziennikarstwa obywatelskiego, a raczej ma służyć e-marketingowi jego przyszłej roli w nowo przygotowywanym dzienniku. Prawdopodobnie chodzi o wykreowanie jego jako silnej osobowości coś ala Wołek nowego dziennika...