Rynek reklamy internetowej w Europie rośnie jak na drożdżach

Specjalistyczna agencja eMarketer opublikowała raport, z którego wynika, że:
  • Rynek reklamy internetowej w Europie ciągle idzie w górę.
  • Przypomina on jednak jeszcze rynek amerykański sprzed 10 lat.
  • Lokalne rynki europejskie różnią się znacznie poziomem rozwoju.
Raport eMarketera, o którym informuje serwis Internet Standard, analizuje tę tendencję wzrostową na pięciu największych rynkach: francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i brytyjskim. W 2005 r. wartość reklamy w internecie wyniosła tu prawie 2 mld euro (38,2% wzrost w stosunku do wydatków w 2004 r.).

„Tempo wzrostu reklamy internetowej [we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii] coraz bardziej przypomina tempo amerykańskie, gdzie rynek okrzepł i rośnie o około 20% rocznie. Bieżący rok ma przynieść średnio prawie 18% wzrost tym pięciu największym europejskim rynkom", pisze Magdalena Górak z Internet Standard.

Internet Standard uważa, że Polska na tle innych krajów szybko rośnie, ale startuje z niskiego poziomu. Cały rynek reklamy w naszym kraju będzie w tym roku wart około 5 mld zł, być może osiągnie wartość 5,8 mld zł, z czego - wg różnych szacunków - jedynie 3%, może 4% przypadnie internetowi.

To stanowi, jak obliczają różne źródła, 120-150 mln zł rocznie. Jest o co powalczyć.

Źródło: Internet Standard

> , , ,

Komentarze