12.5.06

Przegląd prasy 12.05.06

Słaby start „Dziennika"
Axel Springer chce się równać do „Wyborczej" i walczyć o tych samych czytelników i budżety reklamowe. W tej konfrontacji jednak sromotnie przegrywa, co widać w znikomym zainteresowaniu reklamodawców.
Zrodło: „Gazeta Prawna"

Wyniki finansowe Agory
Agora, wydawca „Gazety Wyborczej”, opublikowała wyniki finansowe. Spółka ma za sobą trudny I kwartał, ale przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” wzrosły ponad rynek.

Źródło: „Gazeta Wyborcza"


Microsoft stawia na gry komputerowe
Coca-Cola, Levi's czy Nike - znane marki coraz częściej trafiają do gier komputerowych. Choć rynek dopiero raczkuje, jego potencjał dostrzegł Microsoft, gigant na rynku komputerowego oprogramowania
Źródło: „Gazeta Wyborcza"

NASK uruchomił radiowy dostęp do internetu w Krakowie
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) uruchomiła w Krakowie i w okolicach stację bazową radiowego dostępu do sieci, w tym do internetu.

Źródło: „Gazeta Prawna"

> Tag: , , , ,

2 komentarze:

E.D.I. Mix pisze...

Dodatek do przegladu prasy - informacja od Agory S.A., ktora pojawila sie w bezplatnym "Metrze"
Myśle że ciekawe, bo dotychczas tylko Gazeta Olsztyńska pokusila się o zrobienie wydania w którym dziennikarzami są sami Czytelnicy:

We wtorek 16 maja ukaże się "Metro", w którym wszystkie teksty napiszą Czytelnicy. Z dziennikarstwem nie mają oni jednak nic wspólnego. Do zrobienia gazety zaproszono 10 osób o różnych zainteresowaniach. To efekt akcji "Zależy Mi" w której czytelnicy "Metra" pokazywali, że potrafią znaleźć czas aby zrobić coś ciekawego dla innych i dla siebie.
Z natłoku codziennych informacji wybiorą ich zdaniem najciekawsze, przygotują wywiady i analizy sportowe, a także wybiorą zdjęcia. Dziennikarze, redaktorzy, fotoedytorzy, graficy "Metra" - tylko im pomogą w przygotowaniu wtorkowj gazety.

Monika pisze...

Odnosnie linka dot. Dziennika.

Naprawde dziwi mnie komentarz Rafala Oracza, ktory na podstawie niespelna miesiecznej obecnosci dziennika juz wyrokuje o jego slabym badz mocnym starcie patrzac na to jedynie przez pryzmat wplywow reklamowych .....

Dziwi mnie to, ze Rafal, ktory badz co badz na rynku reklamowym jest juz pare lat gada takie brednie szczegolnie, ze uwzledniajac sukces ewent. porazke danego tytulu nalezy uwzglednic kilka rzeczy a sa to m.in.:

- czas startu tytulu tj. czy budzety reklamowe sa rozplanowane czy nie ....

- okres oceny - niecaly miesiac to chyba zbyt malo na wiarygodne osądy

- pozycja na rynku i bezposrednie otoczenie konkurencyjne - oczywiste jest, ze jesli lider ma bardzo silna pozycje (GW) to pretendentowi bedzie o wiele trudniej ..

i ostatnie pytanie:

Czy "Dziennik" to tytul dla ktorego reklamy sa tak bardzo istotne ...

Jesli spojrzymy na np. "Fakt" to zobaczymy, ze atak na rynek reklamowy wcale nie musi byc priorytetowym celem wydawcy .....

Rozumiem, ze Rafal jest przyzwyczajony, ze np. na rynku magazynow, pierwszy numer nowego tytulu az ugina sie od reklam - warto jednak wowczas wspomniec, ze z reguly sa one rozdawane za darmo w ramach value add dla najlepszych potencjalnych Klientow ....