Największa francuska stacja telewizyjna TF1 uruchomiła portal internetowy Wat.tv (skrót od „We Are Talented") w trzech wersjach językowych: francuskiej, angielskiej i włoskiej.
To mieszanka serwisu wspólnotowego, jak MySpace.com, serwisu do dzielenia się wideo, jak YouTube.com, i platformy blogowej, jak Blogger.com. I jak w prawdziwym serwisie z epoki web 2.0, to internauci decydują o jego zawartości.
Wat wzoruje się na amerykańskiej stacji telewizyjnej online Current TV. Powstała ona w sierpniu 2005 r., przy udziale m. in. byłego wice-prezydenta Al Gore. Current TV nadaje programy telewizyjne, z których co trzeci jest stworzony przez internautów.
Wat jest zaprojektowany jak telewizja internetowa przyszłości: zdjęcia, wideo czy klipy muzyczne umieszczone tu przez użytkowników będą dystrybuowane w internecie, telewizji naziemnej i kablowej oraz w telefonach komórkowych.
Na Wat, internauci mają mają do wyboru 3 statusy:
Z czasem, Wat chce postawić na jakość: w nowej wersji przewidzianej na wrzesień, platforma spróbuje przycignąć artystów amatorów i zawodowców. Ich dzieła będą oceniane przez innych internautów.
Wat spodziewa się osiągnąć równowagę finansową po 2 latach. Będzie finansowany wg klasycznego modelu płatnej telewizji: abonament i reklama.
TF1 nie próbowała tworzyć wszystkiego od nowa. Uznała, że nie posiada know-how niezbędnego do realizacji tego skomplikowanego projektu i zawarła 4 alianse:
Dla młodych Francuzów TF1 wydaje się zbyt staromodna. Dlatego też TF1 nie firmuje Wat swoim logo. Obawia się, że mogłoby to zahamować jego rozwój.
Zródło: TF1, „Le Monde", „Le Figaro", slicon.fr
> Tag: media, telewizja, internet, blog, wideo, dziennikarstwo obywatelskie, informacja, reklama, nowe technologie, web2.0, MySpace, YouTube
To mieszanka serwisu wspólnotowego, jak MySpace.com, serwisu do dzielenia się wideo, jak YouTube.com, i platformy blogowej, jak Blogger.com. I jak w prawdziwym serwisie z epoki web 2.0, to internauci decydują o jego zawartości.
Wat wzoruje się na amerykańskiej stacji telewizyjnej online Current TV. Powstała ona w sierpniu 2005 r., przy udziale m. in. byłego wice-prezydenta Al Gore. Current TV nadaje programy telewizyjne, z których co trzeci jest stworzony przez internautów.
Wat jest zaprojektowany jak telewizja internetowa przyszłości: zdjęcia, wideo czy klipy muzyczne umieszczone tu przez użytkowników będą dystrybuowane w internecie, telewizji naziemnej i kablowej oraz w telefonach komórkowych.
Na Wat, internauci mają mają do wyboru 3 statusy:
- blogowicz
- muzyk
- reżyser.
Z czasem, Wat chce postawić na jakość: w nowej wersji przewidzianej na wrzesień, platforma spróbuje przycignąć artystów amatorów i zawodowców. Ich dzieła będą oceniane przez innych internautów.
Wat spodziewa się osiągnąć równowagę finansową po 2 latach. Będzie finansowany wg klasycznego modelu płatnej telewizji: abonament i reklama.
TF1 nie próbowała tworzyć wszystkiego od nowa. Uznała, że nie posiada know-how niezbędnego do realizacji tego skomplikowanego projektu i zawarła 4 alianse:
- z Dailymotion, francuskim odpowiednikiem YouTube. Dailymotion otrzymuje 1500 nowych wideoklipów dziennie.
- z platformą blogową Overblog (2,7 mln użytkowników, 325.000 blogów). TF1 nabyła 20% udziałów spółki, która jest włacicielem tej trzeciej platformy blogów we Francji.
- ze Skype, do darmowych rozmów online i wymiany między internautami.
- z Zlio, platformą rekomendacyjną (internauci polecają produkty, za co są płaceni) w celu stworzenia wspólnoty między kupującymi i polecającymi.
Dla młodych Francuzów TF1 wydaje się zbyt staromodna. Dlatego też TF1 nie firmuje Wat swoim logo. Obawia się, że mogłoby to zahamować jego rozwój.
Zródło: TF1, „Le Monde", „Le Figaro", slicon.fr
> Tag: media, telewizja, internet, blog, wideo, dziennikarstwo obywatelskie, informacja, reklama, nowe technologie, web2.0, MySpace, YouTube
Komentarze