Co trzeci polski internauta czyta blogi

Ponad 30% polskich internautów odwiedziło w lipcu 2006 r. blogi - wynika z badania nt. „Korzystania z narzędzi Web 2.0", przeprowadzonego przez firmę Gemius - informuje BiznesNet.

W ciągu zaledwie roku, od lipca 2005 r. do lipca 2006 r., zasięg blogów wzrósł o prawie 11%. Przyczyny: coraz więcej internautów i coraz więcej nowych, ciekawych blogów.

Kim są czytelnicy blogów?
  • To trochę częściej kobiety, niż mężczyźni (odpowiednio 51% i 49%). Kobiety spędzają także na stronach blogów średnio więcej czasu niż mężczyźni.
  • Prawie 60% osób odwiedzających bloginie przekroczyło jeszcze 25 roku życia.
Użytkownicy blogów, to głównie osoby, które surfują po internecie codziennie lub prawie codziennie (67%).

Najmniej liczną grupą są internauci, którzy z sieci korzystają mniej więcej raz w miesiącu (0,87 proc.).

Na czym polega atrakcyjność blogów? Jak pokazują wyniki badania:
  • 33 % badanych uważa, że ich największym atutem jest umożliwienie ich autorom dzielenia się emocjami i wyrażenie myśli.
  • 12% osób deklarowało, że założyło blog pod wpływem namowy znajomych.
  • 11% respondentów zrobiło to dla zabicia nudy.
  • 19% badanych nie umiało bądź nie chciało podać powodu założenia bloga.
Od strony czytelnika blogi umożliwiają kontakt z doświadczeniami i wrażeniami innych. Dodatkowo, używając funkcji „komentarz" czytelnik bloga może wymieniać poglądy lub konfrontować swój punkt widzenia z innymi użytkownikami sieci.

Źródło: Biznes.net (via gazeta.pl)

> Tag: ,,

Komentarze