Sołowow chce 100 milionów zł za „Życie Warszawy"

„Gazeta Prawna", jak zawsze dobrze poinformowana, dowiedziała się, że biznesmen Michał Sołowow podjął decyzje o sprzedaży dziennika „Życie Warszawy". Cena wywoławcza: 100 mln. zł.

Nie wiadomo jeszcze komu sprzeda swój tytuł, a kandydatów jest kilku, m. in. grupa Polskapresse, która zamierza wydać na jesieni nowy dziennik ogólnopolski na bazie swoich tytułów regionalnych. Nowa gazeta może nazywać się po prostu... Polska.

Newsy zdobyte przez dziennikarza „GP" Michała Furę wydają się tym bardziej cenne, że projekt Polskapresse przygotowywany jest w nieprawdopodobnej tajemnicy. Przecieków jest jak na lekarstwo, chyba, że kontrolowane.

Według „GP", Polskapresse ma w zanadrzu jeszcze kilka nazw: Głos lub Wiadomości24 (w nawiązaniu do portalu wydawcy o tym samym tytule).

„Nowy dziennik wejdzie na rynek, na którym jest ogromna konkurencja. W marcu tego roku sprzedaż wszystkich dzienników w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła o 4 proc. Rynek reklamy prasowej rośnie natomiast najwolniej ze wszystkich mediów - w pierwszym kwartale wzrósł według domu mediowego Starlink zaledwie o 0,9 proc., podczas gdy cały rynek powiększył się o 12,8 proc" - pisze „GP"
Polskapresse próbuje namówić grupę Media Regionalne (należące obecnie do brytyjskiego Mecomu, który odkupił gazety regionalne od Orkla Media) do uczestnictwa w nowym projekcie.

Wiele wskazuje na to, przynajmniej w tej chwili, że Mecom odrzuci tę propozycję. Zaangażowanie się w tak poważny projekt, abstrahując od trudności organizacyjnych i prawnych, utrudniłby mu sprzedaż swoich regionalnych tytułów za kilka lat, a tej opcji Mecom nie wyklucza.

> Źródło: „Gazeta Prawna"

> Tag: , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
Mecom kupi Życie Warszawy i szybko podejmie działania, aby utrudnić realizację projektu grupy PP. Ma szansę przejąć cały rynek prasy regionalnej.