23.6.07

Bauer i Springer wzmacniają swoją pozycję na rynku magazynów telewizyjnych w Europie

Szwajcarska grupa prasowa Ringier odsprzedała swoje magazyny telewizyjne niemieckim grupom Axel Springer i Heinrich Bauer Verlag. Szwajcarzy tłumaczą swoją decyzję coraz większym „uprzemysłowieniem" rynku informacji telewizyjnej, na którym, według nich, szanse mają tylko najwięksi gracze.

Wszystkie szwajcarskie magazyny telewizyjne Ringier („TELE", „TV4" et „TV2") staną się od 1 lipca własnością Springera, który wydaje już w Szwajcarii „TV Star" et „TV Digital". Springer wydaje ponad 170 gazet i magazynów w 33 krajach, w tym w Polsce (m. in. „Fakt", „Dzienniki", „Newsweek").

Bauer przejmie wszystkie tytuły telewizyjne Ringier w Rumunii („TV Mania" et „TV Satelit"), Słowacji („Euro Televizia", „Tele Magazin", „TV Max") i Republice Czeskiej ( („TV Max", „TV Plus", „TV Revue" et „Tydenik Televize"). Bauer wydaje 170 magazynów w 14 krajach, w tym w Polsce (m. in. „Twój Styl", „Bravo", „To i Owo").

Bauer dominuje niepodzielnie na rynku prasy telewizyjnej w Europie: nakład wszystkich jego magazynów w tym segmencie wynosi 8,7 mln egzemplarzy, co daje mu 46,9% rynku „tv guidów" w Europie.

> Źródło: AFP (Via Yahoo)

> Tag: , , , , , ,

Brak komentarzy: