Agora i Bebo tworzą wspólny serwis społecznościowy



Nowy serwis Bebo.com i Gazeta.pl chce stać się największym serwisem społecznościowym w Polsce.


Agora + Bebo = Bebo.gazeta.pl
. Dziś startuje Bebo.gazeta.pl - wspólny serwis społecznościowy Bebo.com, jednej z największych globalnych społecznych sieci na świecie, oraz Gazeta.pl (Agora). Wystarczyło zaledwie trzy miesiące rozmów by stworzyć wspólne przedsięwzięcie, które może zmienić całkowicie układ sił na polskim rynku serwisów społecznościowych.

„Naszym celem jest pozycja lidera wśród sieci społecznych w Polsce. Myślę, że uda nam się ten osiągnąć, gdyż w naszym projekcie połączyliśmy silną pozycję Agory w społecznościach internetowych i w mediach z globalnym doświadczeniem naszego partnera" - mówi Media Cafe Tomasz Józefacki, dyrektor Pionu Internet Agory.

„To będzie przełom. Wykorzystamy razem narzędzia sprawdzone przez Bebo na świecie i dostosujemy je do rynku polskiego. Bebo.gazeta.pl nie jest 'nakładką' na istniejący serwis, lecz zupełnie autonomicznym serwisem, który będzie się szybko dostosowywał do gustów i oczekiwań polskiego internauty" - uważa Maciej Kołodziejczak, szef polskiej wersji Bebo, którą otworzył w naszym kraju zaledwie 4 miesiące temu.


Polski serwis Bebo jest skierowany do odbiorców z grupy wiekowej 15-30 lat, ze szczególnym uwzględnieniem użytkowników w wieku 15-25 lat. Użytkownicy nowego serwisu będą mogli tworzyć własne profile i grupy znajomych oraz dzielić się z przyjaciółmi zdjęciami, treściami rozrywkowymi i muzyką.

W serwisie znajdą się lokalne i globalne treści wideo dostarczane przez Agorę i jej partnerów oraz partnerów medialnych Bebo, m.in.:
  • CBS
  • BBC,
  • Endemol,
  • MTV
  • Yahoo!.

Nowy serwis pojawił się dziś rano jako szóste kółeczko na górze strony Gazeta.pl, za pracą i blogami (Blox.pl).


Bebo dostarcza pełną wersję swojej sieci społecznej w polskiej wersji językowej i zagwarantuje rozwój platformy. Agora odpowiada za sprzedaż powierzchni reklamowej i promocję wspólnego serwisu.

Jedną z nowości serwisu będą wideoblogi:

Miłosz promuje wideoblogi, które są nowym formatem wyreżyserowanym na polski rynek.


www.bebo.com jest jedną z najpopularniejszych anglojęzycznych społecznych sieci medialnych na świecie. Serwis, założony w lipcu 2005 r., ma obecnie ponad 40 mln zarejestrowanych użytkowników z Wielkiej Brytanii, Irlandii, USA, Australii i Nowej Zelandii, którzy wykonujà w nim 12 mld odsłon miesięcznie.

Serwis jest liderem pod względem zasięgu w Irlandii oraz Wielkiej Brytanii, a w Nowej Zelandii jest najpopularniejszą społeczną siecią medialną. Trwają prace nad uruchomieniem wersji francuskiej, włoskiej, niemieckiej i hiszpańskiej serwisu. W roku 2006 www.bebo.com został uznany za najlepszy serwis społecznościowy w prestiżowym konkursie Webby w kategorii „People's Voice".

„Sieci społeczne oznaczają dzisiaj coś więcej, niż proste narzędzia komunikacyjne. Bebo to społeczna sieć medialna, w której styl życia i kontent idą ze sobą w parze, a użytkownicy używają mediów i rozrywki jako środków wyrazu" - podkreśla Joanna Shields, prezes Bebo.

> Tag:
, , , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
Wspaniała robota z polskim Bebo. Teraz z Gazetą może być już tylko lepiej!!!
magbag pisze…
Dla mnie podstawowym minusem polskiej wersji Bebo jest to, co szef tego projektu uznał za plus - autonomiczność rodzimej wersji. Oczywiście to dobrze, że twórcy serwisu chcą, żeby był on dostosowany do potrzeb polskich użytkowników, jednak w dążeniu do samodzielności trochę się zagalopowali. Brak integracji bazy danych użytkowników wersji rodzimej z oryginalną na pewno zniechęci wiele osób, które mają już konta na bebo.com.
Anonimowy pisze…
...i już po BEBO ? Na gazeta.pl trudno znaleźć link do tego "produktu" - zdaje się, że wtopiono olbrzymią gotówkę....