19.2.08

Fotka.pl: 6 milionów użytkowników, 2,5 mln zł zysku

Fotka.pl świętuje swoje siódme urodziny. Jest co świętować: rekordowy zysk i ponad 6 milionów użytkowników.

Twórca serwisu społecznościowego Fotka.pl, Rafał Agnieszczak, ma powody, by hucznie świętować siódme urodziny swojej witryny. Młody przedsiębiorca, prezes zarządu firmy Interaktywna sp. z o.o., właściciela Fotka.pl, jeszcze raz udowadnia, że ma genialną biznesową intuicję i potrafi wyczuć rynek lepiej niż jego wielcy konkurenci.

Fotka.pl, która jest teraz drugim, po Naszej Klasie, serwisem społecznościowym w Polsce, zamknęła 2007 rok w błyskotliwy sposób: 5.8 miliona złotych przychodu, 2.5 miliona złotych zysku netto, ponad 3-krotna dynamika wzrostów i ponad 6 milionów zarejestrowanych użytkowników (źródło: Fotka.pl).
„Tworząc serwis w 2001 roku nie spodziewaliśmy się, że w ciągu 7 lat staniemy się jedną z najpopularniejszych witryn w Polsce oraz najbardziej dochodowym serwisem społecznościowym. Co więcej mamy przeczucie, że nie osiągnęliśmy jeszcze maksymalnego poziomu naszego rozwoju– podsumowuje dotychczasową działalność serwisu Rafał Agnieszczak, prezes zarządu firmy Interaktywna sp. z o.o., właściciela Fotka.pl.
Serwis odnotowuje w 2007 roku trzykrotny wzrost przychodów i zysku trzeci rok z rzędu. „Co najważniejsze, udało nam się zachować rentowność na poziomie 43%. To cieszy zwłaszcza, że udowodniliśmy, iż serwisy społecznościowe mogą być nie tylko bardzo popularne, ale także dochodowe." – mówi Rafał Agnieszczak.


Trzeci rok z rzędu Fotka odnotowuje ponad 300% wzrost przychodów i rentowność na poziomie 43% (źródło: Fotka.pl).

Fotka tłumaczy swój wzrost w głównej mierze rosnącym zainteresowaniem wersją płatną serwisu oraz dynamicznym rozwojem rynku reklamy w internecie. Kilka miesięcy temu Fotka.pl otworzyła własne biuro reklamy, co zdynamizowało - jak czytamy w komunikacie - jeszcze bardziej to źródło przychodu.

> Tag: ,

2 komentarze:

Paweł Stempniak pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Paweł Stempniak pisze...

Tylko pogratulować.
Swoją drogą to kolejny dobry przykład (poza NK), że Polacy górą. Oczywiście, można powiedzieć, że nie są to oryginalne pomysły. Bo nie są. Na Zachodzie takie serwisy funkcjonują/funkcjonowały wcześniej lub często są doskonalsze.
Ale do tej pory, żadna adaptacja Zachodnich rozwiązań nie odniosła w Polsce sukcesu.
W całkiem świeżym poście zadaję pytania:
czy tylko w Polsce ulokalniane globalne rozwiązania cieszą się małą popularnością? Jeśli tak to z czego to tak naprawdę wynika...?

http://tinyurl.com/2znj4p