28.2.09

Co drugi Polak korzysta z internetu


Ponad 56 procent Polaków korzysta z internetu. Oznacza to, że w Polsce jest obecnie 16,7 mln internautów w wieku 15-75 lat - wynika z badania Instytutu GfK Polonia, cytowanego w prasie za PAP-em.

Takie są internetowe zwyczaje Polaków w liczbach:
  • Ponad 80 procent Polaków korzysta z internetu kilka razy w tygodniu lub codziennie. Co dziesiąty zagląda do sieci raz w tygodniu.
  • Tylko 8 procent korzysta z internetu Internauci rzadziej niż raz w tygodniu.
  • 57 procent to osoby w wieku 15-45 lat. W tej grupie prawie 80 procent korzysta z internetu, a aż 84 procent robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu.
  • Prawie 70 procent ankietowanych używa internetu do wyszukiwania informacji potrzebnych do pracy.
  • Prawie 70 procent respondentów korzysta z komunikatorów internetowych, najchętniej z Gadu-Gadu (92 procent spośród wszystkich użytkowników komunikatorów) oraz ze Skype (67 procent)
  • Dla 65 procent respondentów internet jest źródłem rozrywki, plotek i ciekawostek.
  • Prawie połowa (46 procent) przez internet korzysta z usług finansowo-bankowych.


W domu z internetu korzysta już połowa ankietowanych, niemal co trzecia osoba korzysta z niego również w pracy, szkole lub na uczelni (28 procent), a 13 procent w innych miejscach, takich jak kawiarenki, u znajomych, rodziny itp.



„Bardzo szybko rośnie liczba komputerów podłączonych do sieci, szczególnie laptopów - co piąty respondent ma w domu przenośny komputer" - czytamy w raporcie.
Coraz częściej Polacy decydują się na zakupy na aukcjach internetowych (28 procent) osób. Najczęściej internauci kupują w sieci książki i muzykę (19 proc.), sprzęt komputerowy (16 proc.) oraz sprzęt RTV (15 proc.). Najrzadziej w sieci kupowane są artykuły żywnościowe - zaledwie 2 procent. Nieczęsto też kupowane są leki i chemia gospodarcza (po 4 procent).

„Wyniki pomiaru świadczą o tym, że Internet w Polsce przekroczył już na dobre punkt krytyczny i jest zjawiskiem powszechnym. Mimo wysokiej penetracji i zbliżania się do punktu nasycenia rynku, dynamika ruchu w sieci nie spada. Osoby młode, a szczególnie te z okresu wyżu demograficznego z początku lat 80. wchodząc w dorosłe życie zmienią wkrótce ustalony porządek w komunikowaniu masowym. Czas poświęcany dotąd innym mediom i rozrywkom przeznaczany jest obecnie na aktywność w sieci, co więcej, ilość czasu spędzanego on-line ciągle rośnie" - stwierdza GfK.

Badanie GfK Net Index realizowane jest co miesiąc na próbie 950 osób. Dotyczy zachowań Polaków, związanych z korzystaniem z internetu.

Brak komentarzy: