10.2.10

Puls Biznesu ściga serwisy internetowe, które bezprawnie korzystały z jego treści

Bonnier Business Polska, wydawca „Pulsu Biznesu" będzie ścigał serwisy internetowe, które korzystają nielegalnie z artykułów publikowanych w tym dzienniku. Poinformował o tym „Dziennik Gazeta Prawna", której wydawca - spółka INFOR Biznes, jako pierwsza w Polsce wygrała proces o kradzież treści, w internecie w październiku 2009 r.

Inforowi udało się już odzyskać 260.000 zł, a chodzi podobno o kwotę kilku milionów złotych. Arkadiusz Dawid, prezes Bonnier Business Polska, cytowany przez „Dziennik Gazetę Prawną", uważa, że co najmniej kilkadziesiąt serwisów korzystało bezprawnie z treści „Pulsu Biznesu", w tym „sporo znanych spółek".

„Jeśli wyrok w sprawie o ochronę autorskich praw majątkowych i zapłatę odszkodowania dla Inforu potwierdzą inne instancje, za Inforem pójdą inni wydawcy świadomi stawki o jaka toczy sie ta gra" - pisałem na Media Cafe Polska. Kto następny?

> Wiedzieć więcej:

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

to chyba duzo kradli :)
http://komputer-i-ja.blogspot.com

Kamil Sakałus pisze...

i czas najwyższy. Dzisiaj "Rzeczpospolita" podaje podobną informację, że wydawcy zaczynają szukać pieniędzy w Internecie. Napisałem o tym w swoim dopiero raczkującym blogu: www.mediaipr.blogspot.com

Przykuta pisze...

Rzepa to sama podkradała fotki i nie tylko Rzepa:

copy+paste to dość częste zjawisko w mediach:

http://www.netsprint.pl/serwis/news?sort_by=3&q=fot.+Wikipedia&rpp=20

http://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=fot.%20Wikipedia&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=nws:1&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wn