Szkolenia i projekty doradcze, które prowadzę od ponad 20 lat towarzyszą zmianom w mediach, firmach i instytucjach oraz przemianom cyfrowego świata.
Uczestniczyło w nich kilka tysięcy osób z:
- ponad 600 firm i organizacji w Polsce, od PKN Orlen i PZU do Pepsi Coli, Zamku Królewskiego w Warszawie i Kancelarii Sejmu, oraz we Francji, Bułgarii, Rumunii i na Litwie (Lista klientów).
- ponad 200 mediów: prasa, radio, telewizja, internet (Lista klientów). Od całych wydawnictw, jak Axel Springer Polska, Bauer, Polskapresse, Orkla Media (teraz Polska Press), po dzienniki, jak Gazeta Wyborcza.
Szkolenia w formule otwartej i in company obejmują głównie 5 kategorii:
- Sztuczna inteligencja
- Business Comunication
- Marketing cyfrowy
- Komunikacja (w tym copywriting, storytelling i Public Relations)
- Media i dziennikarstwo.
Lista tematów szkoleń 2023
I. Sztuczna inteligencja
- ChatGPT: Kompletny kurs ChatGPT dla początkujących (2023)
- ChatGPT: Kompletny kurs ChatGPT dla dziennikarzy (2023)
II. Business Communication
- Business Communication Masterclass: Jak komunikować skutecznie i charyzmatycznie, inspirować i przekonywać ludzi do swojej wizji
- Business Communication Masterclass: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję oraz techniki i tricki mistrzów pisania, wystąpień publicznych i storytellingu w komunikacji biznesowej
III. Marketing cyfrowy
- Digital Marketing: Jak skutecznie wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji i media społecznościowe do promocji i sprzedaży produktów, usług i eventów
- Content Marketing: Jak skutecznie wykorzystać sztuczną inteligencję i nowoczesne techniki marketingu treści, by wypromować swoją organizację, pozyskać więcej klientów i zwiększyć sprzedaż
- Social Media Marketing: Jak przebić się w mediach społecznościowych sprytnie wykorzystując sztuczną inteligencję, nowoczesne techniki marketingu treści i micro-content
- Low Cost Marketing: Jak z niskim budżetem lub bezkosztowo wykorzystać sztuczną inteligencję i nowoczesne techniki marketingu cyfrowego, by lepiej komunikować i promować swoją firmę
IV. Komunikacja
- Komunikacja: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji pisać krótko, zwięźle i ciekawie wykorzystując najlepsze techniki dziennikarskie, copywriterskie i storytellingowe. Sekrety i techniki mistrzów
- Komunikacja: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji napisać chwytliwy i magnetyczny tytuł, wykorzystując najlepsze techniki dziennikarskie, copywriterskie i storytellingowe. Sekrety i techniki mistrzów
- Visual Storytelling: Jak przy pomocy tekstu, obrazów i sztucznej inteligencji opowiadać historie, by lepiej komunikować i promować się w erze smartfonów i mediów społecznościowych
- Visual Communication: Jak tworzyć infografiki, etap po etapie. Od pomysłu do realizacji
- Public Relations: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji tworzyć interesujące i oryginalne artykuły piarowe i informacje prasowe w erze smartfonów i mediów społecznościowych i snack contentu
V. Media i dziennikarstwo
- Dziennikarstwo: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji pisać krótko, zwięźle i ciekawie w erze smartfonów i mediów społecznościowych
- Dziennikarstwo: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji napisać chwytliwy i magnetyczny tytuł, który przyciągnie Google i czytelnika
- Dziennikarstwo: Reportaż, wywiad i sylwetka - trzy dynamiczne gatunki dziennikarstwa, które uatrakcyjnią Twój warsztat
- SEO Writing: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji pisać krótko, zwięźle i ciekawie - najskuteczniejsze techniki i sekrety zawodowych dziennikarzy, copywriterów i magików od SEO
- Visual Storytelling: Jak przy pomocy tekstu, obrazów i sztucznej inteligencji opowiadać historie w erze smartfonów, mediów społecznościowych i snack contentu
- Visual Journalism: Jak tworzyć infografiki, etap po etapie. Od pomysłu do realizacji
=================================================================
7 największych programów szkoleniowych, które stworzyłem
1. Akademia Dziennikarstwa- Data: 2004
- Opis: Autorski program szkoleń dziennikarskich dla Wydawnictwa Bauer. W tym programie uczestniczyli redaktorzy naczelni i ich zastępcy, sekretarze redakcji, redaktorzy, dziennikarze i graficy z ponad 30 tytułów prasy młodzieżowej, telewizyjnej i kobiecej wydawnictwa. Program rozłożony był na 12 miesięcy.
- Data: 1998-99
- Opis: Autorski program szkoleń dziennikarskich. Pierwszy i największy w Polsce kompleksowy program szkoleń dla wszystkich redakcji grupy wydawniczej Orkla Media Polska. Szkolenia obejmowały wszystkich prezesów, redaktorów naczelnych i ich zastępców, sekretarzy redakcji oraz wybranych redaktorów, dziennikarzy, grafików i infografików grupy Orkla Media Polska.
- Data: 2006-07
- Opis: Autorski program szkoleń. Największy program szkoleń dla prasy lokalnej w Polsce. Program, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, został stworzony przez Krzysztofa Urbanowicza we współpracy z Izbą Wydawców Prasy. Był on skierowany dla dziennikarzy i menedżerów z prasy lokalnej w Polsce. Jego celem było przekazanie wiedzy nt. nowoczesnych technik dziennikarstwa (w tym dziennikarstwa wizualnego), grafiki prasowej, zarządzania i marketingu w prasie.
- Data: 2009-10
- Opis: Projekt szkoleń dla kadr Grupy Medialnej Gazeta Olsztyńska, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program został przygotowany przez firmę szkoleniową z Olsztyna. Miał on na celu stworzenie nowej kultury organizacyjnej w kontekście przekształcenia firmy w wydawnictwo multimedialne i powstania nowego newsroomu multimedialnego w wydawnictwie Edytor (m. in. „Gazeta Olsztyńska”, „Dziennik Elbląski”, 3 darmowe tygodniki, + 30 tygodników, witryny www).
- Data: 2007-08
- Opis: Autorski program szkoleń dla wydawnictwa INFOR. W szkoleniach uczestniczyli redaktorzy, dziennikarze i menedżerowie „Gazety Prawnej".
- Data: 2000-2016
- Opis: Autorski program szkoleń dla mediów.
- Główne tematy Akademii Dziennikarstwa to:
- Jak pisać, by być czytanym;
- Jak pisać, by być czytanym w Internecie;
- Jak pisać wywiad i sylwetkę;
- Jak pisać reportaż. Sztuka opowiadania historii;
- Jak tworzyć tematy czołówkowe;
- Jak pisać krótko i zwięźle;
- Jak zrobić dobrą infografikę; Techniki dziennikarstwa wizualnego;
- Jak zarządzać redakcją (dziennik, tygodnik, miesięcznik);
- Jak zbudować i zarządzać siecią korespondentów lokalnych;
- Jak lepiej poznać i zbliżyć się do czytelnika. Interaktywność w prasie;
- Techniki kreowania i planowania tematów.
- Prawo prasowe;
- Marketing strategiczny i operacyjny;
- Jak zwiększyć sprzedaż w prasie.
- Data: 2003-2016
- Opis: Autorski program szkoleń dla firm spoza branży mediów.
- Główne tematy:
- Jak stworzyć skuteczną gazetę firmową w erze internetu;
- Jak stworzyć skuteczny e-newsletter;
- Jak zmodernizować gazetę firmową;
- Jak zarządzać projektem gazety firmowej;
- Jak zbudować i zarządzać siecią korespondentów firmowych;
- Jak pisać, by być czytanym;
- Jak pisać, by być czytanym w Internecie i Intranecie;
- Jak tworzyć tematy czołówkowe;
- Jak pisać krótko i zwięźle;
- Techniki dziennikarstwa wizualnego;
- Techniki kreowania i planowania tematów.
Komentarze