Szkolenia

Warsztaty, wykłady i konferencje, które prowadzę od ponad 20 lat, towarzyszą zmianom
w mediach i w przedsiębiorstwach oraz przemianom cyfrowego świata. 

Każde szkolenie jest inne, nowe, jeszcze bardziej inspirujące. I ciągle cieszą się one niezmiennym zainteresowaniem ludzi ze świata mediów, komunikacji i marketingu. 

W tych szkoleniach uczestniczyło kilka tysięcy osób:
  • jedni stali się kierownikami działów, redaktorami naczelnymi, wydawcami i prezesami, 
  • inni - jeszcze lepszymi dziennikarzami i menedżerami.
  • albo po prostu nauczyli się pisać lepiej, myśleć i mówić zwięźle, merytorycznie i bardziej przekonywująco.
Oto lista moich najbardziej popularnych szkoleń z ostatnich lat:

Dziennikarstwo i blogowanie

  1. Jak pisać, by być czytanym w internecie
  2. Jak tworzyć teksty pod SEO, aby zdobywać wysokie pozycje w Google
  3. Jak pisać krótko, zwięźle i ciekawie. Nowoczesne techniki dziennikarstwa
  4. Jak napisać chwytliwy tytuł, który przyciągnie czytelnika
  5. Jak napisać lead, który zachęci do czytania artykułu
  6. Jak pisać artykuły analityczne. Techniki analizy, syntezowania, mapowania myśli
  7. Jak informować i opowiadać historie za pomocą obrazu. Techniki dziennikarstwa wizualnego (Canva, Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin...)
  8. Blog Marketing: Jak pisać, by być czytanym na blogu.

Komunikacja i copywriting

  1. Jak pisać, by lepiej sprzedawać. Sekrety poetów i killerów copywritingu
  2. Storytelling: Sztuka opowiadania historii, które sprzedają
  3. Visual Storytelling: Jak wykorzystać nowoczesne techniki komunikacji wizualnej 
  4. Jak pisać i komunikować krótko, zwięźle i ciekawie (Instagram, e-mail, notatka, raport, Elevator Pitch...).
  5. Jak tworzyć skuteczne i atrakcyjne prezentacje, które pomogą sprzedać Wasze pomysły, produkty i usługi.
  6. Jak pisać notatki prasowe dla dziennikarzy, blogerów i influencerów. 
  7. Jak stworzyć multimedialny raport roczny i CSR-owy, etap po etapie
  8. Jak tworzyć skuteczne i atrakcyjne prezentacje (Keynote, Power Point, Canva)
  9. Jak stworzyć i wypromować ebook jako narzędzie komunikacji marketingowej.

Marketing cyfrowy

  1. Content Marketing: Jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując treści (teksty, social media, wideo, podcasty, animacje 3D...)
  2. Social Media Marketing: Jak skutecznie budować wizerunek i zdobywać fanów w social media 
  3. Visual Marketing. Jak opowiadać historię marki i angażować konsumentów za pomocą treści wizualnych
  4. Social Selling: Jak szukać klientów i sprzedawać w social media
  5. Low Cost Marketing: Jak promować firmę z ograniczonym budżetem marketingowym. 


Wybrane programy szkoleniowe:

1. Akademia Dziennikarstwa 
  • Data: 2004
  • Opis: Autorski program szkoleń dziennikarskich dla Wydawnictwa Bauer. W tym programie uczestniczyli redaktorzy naczelni i ich zastępcy, sekretarze redakcji, redaktorzy, dziennikarze i graficy z ponad 30 tytułów prasy młodzieżowej, telewizyjnej i kobiecej wydawnictwa. Program rozłożony był na 12 miesięcy.
2. Program szkoleń dla grupy Orkla Media Polska (obecnie Media Regionalne)
  • Data: 1998-99
  • Opis:  Autorski program szkoleń dziennikarskich. Pierwszy i największy w Polsce kompleksowy program szkoleń dla wszystkich redakcji grupy wydawniczej Orkla Media Polska. Szkolenia obejmowały wszystkich prezesów, redaktorów naczelnych i ich zastępców, sekretarzy redakcji oraz wybranych redaktorów, dziennikarzy, grafików i infografików grupy Orkla Media Polska.
3. Akademia Prasy Lokalnej  
  • Data: 2006-07
  • Opis:  Autorski program szkoleń. Największy program szkoleń dla prasy lokalnej w Polsce. Program, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, został stworzony przez Krzysztofa Urbanowicza we współpracy z Izbą Wydawców Prasy. Był on skierowany dla dziennikarzy i menedżerów  z prasy lokalnej w Polsce. Jego celem było przekazanie wiedzy nt. nowoczesnych technik dziennikarstwa (w tym dziennikarstwa wizualnego), grafiki prasowej, zarządzania i marketingu w prasie.
4. E-dytor. Akademia interaktywnych mediów
  • Data: 2009-10
  • Opis: Projekt szkoleń dla kadr Grupy Medialnej Gazeta Olsztyńska, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program został przygotowany przez firmę szkoleniową z Olsztyna. Miał on na celu stworzenie nowej kultury organizacyjnej w kontekście przekształcenia firmy w wydawnictwo multimedialne i powstania nowego newsroomu multimedialnego w wydawnictwie Edytor (m. in. „Gazeta Olsztyńska”, „Dziennik Elbląski”, 3 darmowe tygodniki, + 30 tygodników, witryny www).
5. Akademia Internetu 
  • Data: 2007-08
  • Opis: Autorski program szkoleń dla wydawnictwa INFOR. W szkoleniach uczestniczyli redaktorzy, dziennikarze i menedżerowie „Gazety Prawnej".
6. Akademia Dziennikarstwa 
  • Data: 2000-2016
  • Opis: Autorski program szkoleń dla mediów. Główne tematy Akademii Dziennikarstwa to: 
    • Jak pisać, by być czytanym; 
    • Jak pisać, by być czytanym w Internecie; 
    • Jak pisać wywiad i sylwetkę; 
    • Jak pisać reportaż. Sztuka opowiadania historii; 
    • Jak tworzyć tematy czołówkowe; 
    • Jak pisać krótko i zwięźle; 
    • Jak zrobić dobrą infografikę; Techniki dziennikarstwa wizualnego; 
    • Jak zarządzać redakcją (dziennik, tygodnik, miesięcznik); 
    • Jak zbudować i zarządzać siecią korespondentów lokalnych; 
    • Jak lepiej poznać i zbliżyć się do czytelnika. Interaktywność w prasie; 
    • Techniki kreowania i planowania tematów.
    • Prawo prasowe; 
    • Marketing strategiczny i operacyjny; 
    • Jak zwiększyć sprzedaż w prasie.
7. Akademia Mediów Firmowych 
  • Data: 2003-2017
  • Opis: Autorski program szkoleń dla firm spoza branży mediów. Główne tematy: 
    • Jak stworzyć skuteczną gazetę firmową w erze internetu; 
    • Jak stworzyć skuteczny e-newsletter; 
    • Jak zmodernizować gazetę firmową; 
    • Jak zarządzać projektem gazety firmowej; 
    • Jak zbudować i zarządzać siecią korespondentów firmowych; 
    • Jak pisać, by być czytanym; 
    • Jak pisać, by być czytanym w Internecie i Intranecie; 
    • Jak tworzyć tematy czołówkowe; 
    • Jak pisać krótko i zwięźle; 
    • Techniki dziennikarstwa wizualnego;
    • Techniki kreowania i planowania tematów.

Brak komentarzy: