Szkolenia

Szkolenia i projekty doradcze, które prowadzę od ponad 20 lat towarzyszą zmianom w mediach, firmach i instytucjach oraz przemianom cyfrowego świata. 

Uczestniczyło w nich kilka tysięcy osób z: 
  • ponad 600 firm i organizacji w Polsce, od PKN Orlen i PZU do Pepsi Coli, Zamku Królewskiego w Warszawie i Kancelarii Sejmu, oraz we Francji, Bułgarii, Rumunii i na Litwie (Lista klientów).
  • ponad 200 mediów: prasa, radio, telewizja, internet (Lista klientów). Od całych wydawnictw, jak Axel Springer Polska, Bauer, Polskapresse, Orkla Media (teraz Polska Press), po dzienniki, jak Gazeta Wyborcza. 
Co piąty uczestnik moich szkoleń uznał je za najlepsze, w jakich kiedykolwiek brał udział, a średnia ocen z ostatnich 10 lat wynosi 4,7 w skali od 0 do 5. 

Szkolenia w formule otwartej i in company obejmują głównie 5 kategorii:
  1. Sztuczna inteligencja
  2. Business Comunication
  3. Marketing cyfrowy
  4. Komunikacja (w tym copywriting, storytelling i Public Relations)
  5. Media i dziennikarstwo.
Szkolenia in company są „szyte na miarę” i dostosowane do priorytetów firmy.


Lista tematów szkoleń 2023


I. Sztuczna inteligencja

  1. ChatGPT: Kompletny kurs ChatGPT dla początkujących (2023)

  2. ChatGPT: Kompletny kurs ChatGPT dla dziennikarzy (2023)

II. Business Communication

  1. Business Communication Masterclass: Jak komunikować skutecznie i charyzmatycznie, inspirować i przekonywać ludzi do swojej wizji 

  2. Business Communication Masterclass: Jak wykorzystać  sztuczną inteligencję oraz techniki i tricki mistrzów pisania, wystąpień publicznych i storytellingu w komunikacji biznesowej

III. Marketing cyfrowy

  1. Digital Marketing: Jak skutecznie wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji i media społecznościowe do promocji i sprzedaży produktów, usług i eventów  

  2. Content Marketing: Jak skutecznie wykorzystać sztuczną inteligencję i nowoczesne techniki marketingu treści, by wypromować swoją organizację, pozyskać więcej klientów i zwiększyć sprzedaż

  3. Social Media Marketing: Jak przebić się w mediach społecznościowych sprytnie wykorzystując sztuczną inteligencję, nowoczesne techniki marketingu treści i micro-content

  4. Low Cost Marketing: Jak z niskim budżetem lub bezkosztowo wykorzystać sztuczną inteligencję i nowoczesne techniki marketingu cyfrowego, by lepiej komunikować i promować swoją firmę

IV. Komunikacja 

  1. Komunikacja: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji pisać krótko, zwięźle i ciekawie wykorzystując najlepsze techniki dziennikarskie, copywriterskie i storytellingowe. Sekrety i techniki mistrzów

  2. Komunikacja: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji napisać chwytliwy i magnetyczny tytuł, wykorzystując najlepsze techniki dziennikarskie, copywriterskie i storytellingowe. Sekrety i techniki mistrzów 

  3. Visual Storytelling: Jak przy pomocy tekstu, obrazów i sztucznej inteligencji opowiadać historie, by lepiej komunikować i promować się w erze smartfonów i mediów społecznościowych

  4. Visual Communication: Jak tworzyć infografiki, etap po etapie. Od pomysłu do realizacji

  5. Public Relations: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji tworzyć interesujące i oryginalne artykuły piarowe i informacje prasowe w erze smartfonów i mediów społecznościowych i snack contentu

V. Media i dziennikarstwo 

  1. Dziennikarstwo:  Jak przy pomocy sztucznej inteligencji  pisać krótko, zwięźle i ciekawie w erze smartfonów i mediów społecznościowych

  2. Dziennikarstwo: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji napisać chwytliwy i magnetyczny tytuł, który przyciągnie Google i czytelnika 

  3. Dziennikarstwo: Reportaż, wywiad i sylwetka - trzy dynamiczne gatunki dziennikarstwa, które uatrakcyjnią Twój warsztat 

  4. SEO Writing: Jak przy pomocy sztucznej inteligencji pisać krótko, zwięźle i ciekawie - najskuteczniejsze techniki i sekrety zawodowych dziennikarzy, copywriterów i magików od SEO 

  5. Visual StorytellingJak przy pomocy tekstu, obrazów i sztucznej inteligencji opowiadać historie w erze smartfonów, mediów społecznościowych i snack contentu

  6. Visual Journalism: Jak tworzyć infografiki, etap po etapie. Od pomysłu do realizacji

=================================================================

7 największych programów szkoleniowych, które stworzyłem

1. Akademia Dziennikarstwa 
  • Data: 2004
  • Opis: Autorski program szkoleń dziennikarskich dla Wydawnictwa Bauer. W tym programie uczestniczyli redaktorzy naczelni i ich zastępcy, sekretarze redakcji, redaktorzy, dziennikarze i graficy z ponad 30 tytułów prasy młodzieżowej, telewizyjnej i kobiecej wydawnictwa. Program rozłożony był na 12 miesięcy.
2. Program szkoleń dla grupy prasowej Orkla Media Polska (później Media Regionalne)
  • Data: 1998-99
  • Opis:  Autorski program szkoleń dziennikarskich. Pierwszy i największy w Polsce kompleksowy program szkoleń dla wszystkich redakcji grupy wydawniczej Orkla Media Polska. Szkolenia obejmowały wszystkich prezesów, redaktorów naczelnych i ich zastępców, sekretarzy redakcji oraz wybranych redaktorów, dziennikarzy, grafików i infografików grupy Orkla Media Polska.
3. Akademia Prasy Lokalnej  
  • Data: 2006-07
  • Opis:  Autorski program szkoleń. Największy program szkoleń dla prasy lokalnej w Polsce. Program, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, został stworzony przez Krzysztofa Urbanowicza we współpracy z Izbą Wydawców Prasy. Był on skierowany dla dziennikarzy i menedżerów  z prasy lokalnej w Polsce. Jego celem było przekazanie wiedzy nt. nowoczesnych technik dziennikarstwa (w tym dziennikarstwa wizualnego), grafiki prasowej, zarządzania i marketingu w prasie.
4. E-dytor. Akademia interaktywnych mediów
  • Data: 2009-10
  • Opis: Projekt szkoleń dla kadr Grupy Medialnej Gazeta Olsztyńska, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program został przygotowany przez firmę szkoleniową z Olsztyna. Miał on na celu stworzenie nowej kultury organizacyjnej w kontekście przekształcenia firmy w wydawnictwo multimedialne i powstania nowego newsroomu multimedialnego w wydawnictwie Edytor (m. in. „Gazeta Olsztyńska”, „Dziennik Elbląski”, 3 darmowe tygodniki, + 30 tygodników, witryny www).
5. Akademia Internetu 
  • Data: 2007-08
  • Opis: Autorski program szkoleń dla wydawnictwa INFOR. W szkoleniach uczestniczyli redaktorzy, dziennikarze i menedżerowie „Gazety Prawnej".
6. Akademia Dziennikarstwa 
  • Data: 2000-2016
  • Opis: Autorski program szkoleń dla mediów. 
  • Główne tematy Akademii Dziennikarstwa to: 
    • Jak pisać, by być czytanym; 
    • Jak pisać, by być czytanym w Internecie; 
    • Jak pisać wywiad i sylwetkę; 
    • Jak pisać reportaż. Sztuka opowiadania historii; 
    • Jak tworzyć tematy czołówkowe; 
    • Jak pisać krótko i zwięźle; 
    • Jak zrobić dobrą infografikę; Techniki dziennikarstwa wizualnego; 
    • Jak zarządzać redakcją (dziennik, tygodnik, miesięcznik); 
    • Jak zbudować i zarządzać siecią korespondentów lokalnych; 
    • Jak lepiej poznać i zbliżyć się do czytelnika. Interaktywność w prasie; 
    • Techniki kreowania i planowania tematów.
    • Prawo prasowe; 
    • Marketing strategiczny i operacyjny; 
    • Jak zwiększyć sprzedaż w prasie.
7. Akademia Mediów Firmowych 
  • Data: 2003-2016
  • Opis: Autorski program szkoleń dla firm spoza branży mediów. 
  • Główne tematy: 
    • Jak stworzyć skuteczną gazetę firmową w erze internetu; 
    • Jak stworzyć skuteczny e-newsletter; 
    • Jak zmodernizować gazetę firmową; 
    • Jak zarządzać projektem gazety firmowej; 
    • Jak zbudować i zarządzać siecią korespondentów firmowych; 
    • Jak pisać, by być czytanym; 
    • Jak pisać, by być czytanym w Internecie i Intranecie; 
    • Jak tworzyć tematy czołówkowe; 
    • Jak pisać krótko i zwięźle; 
    • Techniki dziennikarstwa wizualnego;
    • Techniki kreowania i planowania tematów.

Komentarze