Polski internauta to młody mieszkaniec dużego miasta, zainteresowany portalami

Młody, mieszkający w dużym mieście, często odwiedzający portale internetowe - to portret polskiego internauty, jaki wyłania się z badań Biura Badania Opinii i Rynku „Estymator". Ponownie potwierdza się, iż co trzeci Polak (31%) korzysta z internetu.

Oto jak w poszczególnych przedzialach wiekowych rozkładają się wyniki badań:
  • 78% użytkowników w wieku od 14-19 lat korzysta z internetu,
  • 52% - 20-29 lat,
  • 36% - 30-39 lat,
  • 27% - 40-49 lat,
  • 14% - 50-59 lat,
  • 7% - 60-69 lat,
  • 6% - 70-79 lat.
Najwięcej internautów (45%) łączy się z sicią w dużych miastach (powyżej 200 tys. mieszkańców). W miejscowościach poniżej 200 tys. użytkowników internetu jest 35 proc., a na wsi z sieci korzysta 19 proc. ankietowanych.

Ankietowani zostali poproszeni o podanie najczęściej odwiedzanych przez nich stron www:
  • Onet.pl, który wskazało 42% ankietowanych,
  • Google i Wirtualna Polska (po 32%)
  • Allegro i Interia.pl (po 24%),
  • O2 (10%),
  • Gazeta.pl (6%).
Badanie, w ramach projektu EstyMedia.pl, zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 667 Polaków w wieku od 14 do 79 lat.

Źródło: „Gazeta Wyborcza"

> Wiedzieć więcej: Co trzeci Polak korzysta z internetu, Internet: Kobiety szukają porad i wsparcia, mężczyźni - newsów i erotyki, Polskie tygodniki tracą czytelników, ale nie szukają ich jeszcze w internecie, Polacy najchętniej kupują w internecie bilety lotnicze, Francja: szefowie wolą internet od prasy, radia i telewizji

> Tag:

Komentarze